بازسازی ۹۲.۷ درصد واحدهای مسکونی زلزله زده قطور به اتمام رسید

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: تاکنون بازسازی ۹۲.۷ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله ۲ سال پیش منطقه قطور به اتمام رسیده و اقدامات برای تکمیل هفت درصد باقی مانده نیز ادامه دارد. وی ادامه داد: برای تکمیل بازسازی واحدهای […]

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: تاکنون بازسازی ۹۲.۷ درصد واحدهای خسارت دیده از زلزله ۲ سال پیش منطقه قطور به اتمام رسیده و اقدامات برای تکمیل هفت درصد باقی مانده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای تکمیل بازسازی واحدهای باقی‌مانده منطقه زلزله‌زده قطور خوی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور به واجدان شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پس از این زلزله یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و بازسازی بود که همه آنها در کمترین زمان ممکن و با پرداخت تسهیلات لازم مورد بازسازی قرار گرفت و ساخت آنها به اتمام رسید.

برزگر اضافه کرد: در این زلزله همچنین چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده نیاز به احداث مجدد داشتند که تاکنون سه هزار و ۸۰۰ واحد از این تعداد احداث شده و روستاییان زیر سقف خانه‌های نو اسکان یافته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مبالغی که از محل بیمه پرداخت شده، در مجموع به هر واحد مسکونی خسارت دیده در این منطقه ۴۰۰ میلیون ریال وام بانکی چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای احداث، ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض اسکان موقت، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض خرید احشام پرداخت شده است.

برزگر گفت: برای تسریع در روند بازسازی باید هرچه سریع‌تر تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد و مردم نیز پس از اخذ تسهیلات با همراهی بنیاد مسکن نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند البته این روند با هدف توسعه مناطق مختلف استان، به خصوص مناطق روستایی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

روز یکشنبه چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتاً شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها رأس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای ۲ شهرستان خوی و سلماس شد.

منبع : مهر نیوز