برگزاری نمایشگاه «شکوفایی هنر در آستانه نوروز» در پاریس

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، در آستانه سال نو و عید نوروز نمایشگاهی با عنوان «شکوفایی هنر در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» به همت مرکز ایران و فرانسه و با همکاری گروه فرهنگی بات در پاریس برگزار شد. در این نمایشگاه علاقه‌مندان به […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، در آستانه سال نو و عید نوروز نمایشگاهی با عنوان «شکوفایی هنر در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» به همت مرکز ایران و فرانسه و با همکاری گروه فرهنگی بات در پاریس برگزار شد.
در این نمایشگاه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی بانوان ایرانی با صاحبان اثر به گپ و گفت پرداختند.
سخنران افتتاحیه نمایشگاه شراره صالحی نویسنده و استاد دانشگاه بود که درباره پیشینه هنر نقاشی در ایران، مضامین و سبک آثار نمایشگاه «شکوفایی هنر در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» سخنرانی کرد.
فاطمه شادمان معاون مرکز ایران و فرانسه در ادامه این مراسم ضمن خوشامد گویی و تبریک آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان به حاضران، بانوان ایرانی حاضر در نمایشگاه را معرفی کرد.
سپس سید علیرضا خلیلی رییس مرکز ایران و فرانسه به معرفی این مرکز، اهداف و برنامه‌های آتی‌ اش پرداخت و حضور بانوان نقاش در صدمین برنامه این مرکز را به فال نیک گرفت.
در بخش پایانی برنامه برای آشنایی مهمانان فرانسوی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی، سفره هفت سین ایرانی برای حاضران معرفی شد و سپس هنرمندانی از دیار ایران، هند و افغانستان به اجرای موسیقی پرداختند و برخی از اشعار مولانا به زبان فرانسه برای حاضران خوانده و فضای برنامه بهاری شد.
قرار است کتابی هم با محوریت این نمایشگاه با عنوان «هنرمندان ایران: زنان نقاش معاصر ایران» توسط گروه فرهنگی بات منتشر شود.
این کتاب تاریخ و تبار هنر نقاشی ایران با محوریت نقاشان زن به همراه شرح مبسوطی از تاریخ هنر نقاشی در ایران و روند تکوین و اعتلای این هنر را همراه با توصیف مصور و معرفی زنان تاثیرگذار در نقاشی معاصر ایران مورد بررسی قرار می دهد.

منبع : مهر نیوز