بلینکن عازم اوکراین است

به گزارش سردبیر پرس، وبگاه تحلیلی « ZN.ua » اوکراین به نقل از منابع آگاه، از برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کی یف برای روز پنجشنبه خبر داد. البته هنوز اطلاعاتی از دستور کار این سفر و محورهای مورد گفتگو میان بلینکن و مقامات اوکراین در دست نیست اما این انتظار وجود […]

به گزارش سردبیر پرس، وبگاه تحلیلی « ZN.ua » اوکراین به نقل از منابع آگاه، از برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کی یف برای روز پنجشنبه خبر داد.
البته هنوز اطلاعاتی از دستور کار این سفر و محورهای مورد گفتگو میان بلینکن و مقامات اوکراین در دست نیست اما این انتظار وجود دارد که سفر پیش رو حول محور تنش ها با روسیه و پیشنهادهای امنیتی مسکو متمرکز باشد.
این در حالی است که ظاهراً ریاست سازمان جاسوسی آمریکا هم چهارشنبه هفته گذشته در حالیکه نمایندگان واشنگتن و ناتو مشغول مذاکره با روسیه درباره تضمین های امنیتی بودند، سفری به اوکراین به عنوان مرکز ثقل تنش های اخیر داشته است.
آمریکا و متحدانش مدعی هستند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است حال آنکه مسکو با رد چنین اتهامی هشدار داده که گسترش ناتو به سمت شرق را برنمی تابد و عضویت اوکراین و گرجستان را در پیمان آتلانتیک شمالی، از خطوط قرمز خود تلقی می کند.