تردد از محور میاندوآب- میانه برقرار شد

خیراله خادمی عصر روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: تردد وسایل نقلیه از این محور در حالی انجام گرفته که هنوز در ۳۰ کیلومتر از آن عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی باقیمانده که سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده و حداکثر اواسط سال ۱۴۰۲ […]

خیراله خادمی عصر روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: تردد وسایل نقلیه از این محور در حالی انجام گرفته که هنوز در ۳۰ کیلومتر از آن عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی باقیمانده که سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده و حداکثر اواسط سال ۱۴۰۲ آن را به اتمام برسانیم.
وی افزود: این طرح مهم که تاثیر بسیار زیادی در کاهش طول مسیر میاندوآب و غرب کشور تا تهران دارد، در مسیر توسعه ای آذربایجان غربی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: محور میاندوآب- میانه همچنین آذربایجان غربی و به‌ ویژه میاندوآب را از بن بست خارج و به عنوان مسیر میانبر جهت دسترسی این استان و استان های غربی به مرکز کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور میاندوآب- میانه از محورهای مهم کریدور شرقی – غربی در شمال‌غرب کشور است، افزود: همچنین این محور آذربایجان‌غربی را از طریق میاندوآب به آزادراه تبریز به تهران و در نهایت به سمت استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند.
خادمی گفت: کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب‌ تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از نتایج مثبت احداث این جاده است و با بهره‌برداری از آن، تحولی در توسعه منطقه و رونق اقتصادی در بخش‌های روستایی و معدنی فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه، ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در بازدید از کنار گذر شمال‌غربی میاندوآب (تداوم محور سرچم در محدوده شهر میاندوآب) نیز گفت: این کنارگذر چهار بانده، ۱۱.۵ کیلومتر طول دارد و اتمام آن در اولویت است.

وی بیان کرد: قرارداد تکمیلی این کنارگذر به صورت چهار بانده با مبلغ سه هزار میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده و امید است منابعی از ماده ۵۶ قانون که از محل بانک‌ها است تخصیص و روند اجرای آن را سرعت بخشد.
وی با بیان اینکه این کنارگذر تا ۲ سال آینده با ۴ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این کنارگذر بخشی از کریدور شمال به جنوب است که در محدوده شهرستان میاندوآب در محل تلاقی ترافیک بین شهری و برون شهری واقع شده که با بهره‌برداری کامل از آن طی ۲ سال آینده شاهد برطرف شدن ترافیک خواهیم بود.
وی اضافه کرد: بهره‌برداری از این کنارگذر چهار بانده می‌تواند به عنوان بخشی از شبکه بزرگراهی و همچنین آزادراهی استفاده شده و از میزان ترافیک شهری میاندوآب نیز بکاهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به منظور بازدید از راه‌های آذربایجان غربی روز دوشنبه به این استان سفر کرده بود.
طرح محور سرچم- میاندوآب به طول ۱۸۰ کیلومتر در پنج قطعه در حال ساخت قرار دارد که قطعات یک و پنج آن به اتمام رسیده و قطعه یک تحویل موقت شده و قطعه پنج نیز که در محدوده آذربایجان‌شرقی واقع شده به طور قطعی مورد استفاده قرار گرفته است.
عملیات عمرانی جاده میاندوآب – میانه با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، ۳۲ سال قبل آغاز شده است.