تضعیف نظام و ولایت بزرگترین منکر است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسین علیه عصر شنبه در گردهمایی عامران به معروف و ناهیان از منکر در اردبیل اظهار کرد: از منظر اخلاقی و به عنوان فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقامه این فریضه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسین علیه عصر شنبه در گردهمایی عامران به معروف و ناهیان از منکر در اردبیل اظهار کرد: از منظر اخلاقی و به عنوان فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقامه این فریضه می‌تواند تضمین‌کننده احیا و سلامت سایر فریضه شود.
وی روش‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ایجابی و روش سلبی توصیف کرد و گفت: در روش ایجابی انکار قلبی، لسانی و در نهایت جهاد از عناصر اصلی احیای معروف و نهی کردن منکرات است که امام حسین (ع) مرحله نهایی آن را که جهاد در برابر کفر، ظلم و ستم بود در حادثه کربلا به شایستگی نشان داد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: در روش سلبی سعی بر این است تا با الگوهای متعدد نظیر دعا و نیایش بتوان اصلاح‌گری را در جامعه انجام داد که نمونه آن را در سیره و سلوک ائمه اطهار به ویژه امام سجاد (ع) به عینه مشاهده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام علیه به نامه امام حسین (ع) خطاب به برادرش اشاره کرد و افزود: در این نامه به ارکان و عناصر قیام سیدالشهدا (ع) تاکید شده که احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره نبی مکرم اسلام از عناصر اصلی در این قیام بیان شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) خود بزرگترین حرکت جهاد تبیین را در مدینه رقم زده و سعی کرده تا روشنگری را از همان ابتدای جهاد به شایستگی انجام دهد.
حجت‌الاسلام علیه با انتقاد از برخی اصلاح‌طلبان کشور در اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ به جای الگوهای معرفتی و ارزشی در مدارس اضافه کرد: اصلاح‌طلبان سعی کردند تا حجب و حیا را در جامعه به حاشیه رانده و به جای آن بی‌عفتی و بی‌تقوایی را الگوی جوانان و نوجوانان ما قرار دهند.
وی بیان کرد: دشمن امروز می‌خواهد نظام ما را تضعیف شده و در عین حال ضعیف نشان دهد که در برابر جنگ سخت، نیمه سخت، شناختی و ترکیبی دشمن باید به هوش باشیم تا اسیر خودنمایی و جبهه‌آرایی دشمن نشویم.
حجت‌الاسلام علیه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که با دشمن در تضعیف نظام‌ها هم‌آوا شده‌اند، باید آگاه باشند که نتیجه و ثمره کار آنها جز خسران، شکست و خفت چیز دیگری نخواهد بود.
وی تصریح کرد: عده‌ای از عوامل نفوذی و فریب‌خورده داخلی نیز به مسائل مطرح شده در جامعه به ویژه موضوع حجاب و عفاف دامن زده و سعی می‌کنند همه ایرادات و اشکالات جامعه را به نظام منتسب کنند در حالی که بخش عظیمی از این ایرادات و اشکالات ساختاری و به خاطر رفتارهای عوامل مخرب و مردم است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بزرگترین منکر را در شرایط کنونی تضعیف نظام و ولایت عنوان کرد و گفت: در حفظ ارزش‌های نظام اسلامی باید آگاه بوده و ارکان این حاکمیت را به شایستگی صیانت کنیم.