تلفن ثابت در ۹ منطقه استان زنجان توسعه یافت

مروتعلی میری سیاهی امروز یکشنبه در نشست خبری که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن ارائه خلاصه‌ای از وضعیت ارتباطی استان، گفت: مخابرات منطقه زنجان، بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه دارد که این تعداد مشترک، توسط بیش از ۵۶۵ سایت موبایل، پوشش داده می شوند و از این تعداد سایت، بیش از ۷۵ درصد، […]

مروتعلی میری سیاهی امروز یکشنبه در نشست خبری که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن ارائه خلاصه‌ای از وضعیت ارتباطی استان، گفت: مخابرات منطقه زنجان، بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه دارد که این تعداد مشترک، توسط بیش از ۵۶۵ سایت موبایل، پوشش داده می شوند و از این تعداد سایت، بیش از ۷۵ درصد، به ارائه سرویس تری‌جی ” ۳G ” مجهز هستند.
وی از بهره‌مندی بیش از ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار معادل بیش از ۹۴ درصد جمعیت استان، از اینترنت پرسرعت خبرداد.
سرپرست مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه ارتباط سایت ها و مراکز استان که عمدتاً به‌صورت فیبر نوری است و به عنوان تکنولوژی روز با قابلیت ارائه سرویس با پهنای باند بسیار بالا پشتیبانی می‌شوند، افزود: بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری، به عنوان بسترهای ارتباطی مراکز و سایت‌ در مجموعه مخابرات استان پشتیبانی می‌شوند.
میری سیاهی به حوزه تلفن ثابت و میزان پوشش آن هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۳۰ هزار شماره منصوبه با بیش از ۳۲۰ هزار مشترک  فعال در استان داریم که این تعداد شماره منصوبه،در بیش از ۱۸۵ مرکز تلفن پخش شده‌اند. 
سرپرست مخابرات منطقه زنجان، تعداد مشترکان ای‌دی‌اس‌ال خانگی را بیش از ۸۰ هزار پورت عنوان کرد و افزود: از این تعداد بالغ بر ۵۹ هزار مشترک به صورت فعال است.
وی تعداد مشترکینی که سرویس های مورد انتظار خود را از طریق فیبر نوری تامین کنند، بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ مشترک است.
سرپرست مخابرات منطقه زنجان، به تعداد پروژه‌های یک سال گذشته این شرکت هم اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا کنون، پروژه‌های زیادی از جمله بیش از ۳۰ پروژه بزرگ، با مبلغ  بیش از ۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

توسعه تلفن ثابت در شهرک‌های جدید در برنامه کاری مخابرات منطقه قرار دارد
سرپرست مخابرات منطقه زنجان، با تاکید بر اینکه توسعه تلفن ثابت در شهرک‌های جدید، در برنامه کاری مخابرات منطقه قرار دارد، گفت: اگرچه واگذاری تلفن ثابت در شهرها به عنوان یکی از وظایف شرکت مخابرات است اما در خصوص واگذاری آن به سایر اپراتورها هم مجوز داده شده است.
 وی به افزایش نیافتن تعرفه های تلفن ثابت با وجود افزایش چشمگیر بسیاری از هزینه‌ها در این حوزه اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۸ سال است که تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده و این در حالی است که همه هزینه هایی که برای واگذاری و احداث شبکه تلفن ثابت لازم است، افزایش چندین برابری داشته‌اند.
میرسیاهی با بیان اینکه هزینه هایی که شهرداری‌ها بر اساس آیین نامه ‌های خود برای ارائه مجوزهای حفاری و  عملیاتی برای ما  صادر می‌کنند چندین برابر شده است گفت: علاوه بر آن، افزایش زیاد  قیمت تجهیزات که اغلب هم کابل مسی هست تنها نمونه هایی از این افزایش‌ها محسوب می‌شود.
بیش از ۲۵ درصد از تلفن های ثابت استان فاقد کارکرد هستند
وی با تاکید بر اینکه تعرفه تلفن ثابت افزایشی نداشته است افزود:  این در حالی است که استفاده از تلفن ثابت و میزان کارکردهای آن، به شدت روند نزولی دارد و هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از تلفن های ثابت استان فاقد کارکرد هستند.
میری سیاهی با تاکید بر اینکه این عوامل باعث شده است سرعت برنامه توسعه ما تا حدودی کاهش یابد گفت: با وجود همه این مسائل، ما در این خصوص همچنان تلاش می‌کنیم و مناطقی را که فاقد امکانات شبکه تلفن ثابت هستند، در برنامه داریم و به تدریج و متناسب با منابع مالی و تجهیزات طرح‌ها را اجرا می‌کنیم.