تمهیدات دریافت زکات غلات کشاورزان ایلامی در ۴۰ مرکز خرید گندم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ناصر مرادی پویانی عصر شنبه در نشست هماهنگی مشارکت اداره کل تعاون روستایی استان در دریافت زکات غلات کشاورزان که با حضور مدیران کل این دو دستگاه برگزار شد بیان کرد: همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در سطح استان این تعداد ۴۰ سیلو و مرکز خرید گندم که توسط سازمان‌های […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ناصر مرادی پویانی عصر شنبه در نشست هماهنگی مشارکت اداره کل تعاون روستایی استان در دریافت زکات غلات کشاورزان که با حضور مدیران کل این دو دستگاه برگزار شد بیان کرد: همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در سطح استان این تعداد ۴۰ سیلو و مرکز خرید گندم که توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، اداره کل غله و بخش خصوصی فراهم شده‌اند آماده دریافت زکات غلات از کشاورزان هستند.
وی ادامه داد: در این زمینه علاوه بر دریافت غلات و محصولات کشاورزان بعنوان زکات، از طریق سامانه الکترونیکی «سیفا» نیز تمهیدات دریافت زکات بصورت نقدی از کشاورزان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه امسال پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان زکات از مردم نیکوکار استان جمع آوری شود تصریح کرد: عمده ی زکات پرداختی در استان ایلام مربوط به غلات و محصولات کشاورزی است.
مرادی پویانی افزود: با توجه به اینکه اداره کل تعاون روستایی عضو شورای زکات است و مدیریت بخشی از سیلوهای خرید گندم در اختیار این دستگاه است در این زمینه انتظار می‌رود همکاری در جمع آوری زکات بیشتر شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام نیز در این نشست گفت: با استفاده از سیلوها و مراکز خرید گندم که این اداره کل در اختیار دارد آماده ی مشارکت جدی در زمینه دریافت زکات محصولات کشاورزی و همکاری با کمیته امداد و شورای زکات استان هستیم.
حمید رضا شکری افزود: در خصوص جمع آوری زکات محصولات کشاورزی استراتژیک و پر بازده همچون گندم م، با توجه به اینکه سال گذشته توانستیم مشارکت خوبی در همکاری با شورای زکات داشته باشیم امسال نیز در این زمینه آمادگی همکاری هستیم.

منبع : مهر