حسینی: وظیفه دستگاه های اجرایی و نظارتی پرداختن به کیفیت پایین خودرو است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حال که دغدغه پایین بودن کیفیت خودرو از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده، همه دستگاه ها چه در سطوح اجرایی و چه در سطوح نظارتی وظیفه و تکلیف جدی دارند که به این امر بپردازند. سید کریم حسینی در گفت و گو با سردبیر پرس در رابطه […]

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حال که دغدغه پایین بودن کیفیت خودرو از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده، همه دستگاه ها چه در سطوح اجرایی و چه در سطوح نظارتی وظیفه و تکلیف جدی دارند که به این امر بپردازند.
سید کریم حسینی در گفت و گو با سردبیر پرس در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری در جمع تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی اظهار کرد: موضوع خودرو بحث روز مجلس طی مدتی که پشت سر گذاشتیم بوده و بحث جدی سوال کنندگان از وزیر صمت در روزهای گذشته نیز همین مساله بوده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با کیفیت خودروها و تولیدات خودروسازان نارضایتی در بین اغلب نمایندگان وجود دارد، تصریح کرد: نمایندگان تقریبا هم نظر هستند که خودروها کیفیت خوبی ندارند و معتقدند که قیمت گذاری و تعرفه گذاری مشخصی برای انواع خودروها به تناسب ایمن بودن و کیفی بودن آنها وجود ندارد که این موضوع مورد نقد جدی نمایندگان است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی کشاندن وزیر صمت به صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی در این روزها نیز عملکرد خودروسازان است؛ چرا که نمایندگان نسبت به کیفیت و قیمت خودروها و همچنین نسبت به افزایشی که اخیرا توسط وزیر صمت اعلام شد، نقطه نظرات کارشناسی داشته و اعتراض جدی نسبت به این سه مورد دارند.

حسینی بیان کرد: دستگاه های نظارتی کم و بیش به این موضوع ورود کرده اند و حال که این دغدغه از سوی مقام معظم رهبری هم عنوان شده، همه دستگاه ها چه در سطوح اجرایی و چه در سطوح نظارتی وظیفه و تکلیف جدی دارند که به این امر بپردازند.

وی درباره تاثیر جلوگیری از واردات خودرو بر این موضوع گفت: واردات خودرو اگر بی‌رویه و بدون در نظر گرفتن منافع تولیدات داخل باشد، درست نیست، ولی در بحث خودرو بخشی از واردات باید تامین شود که یکی از دلایل آن هم ایجاد فضای رقابتی در بین خودروسازان داخلی است، اما قطعا بخشی از این واردات در کمیسیون تلفیق تصویب اولیه شده و مورد نظر نمایندگان مجلس نیز است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا