حماسه آفرینی ملت انقلابی/ عشق به انقلاب در اربعین حاج قاسم

پایگاه خبری سردبیر، گروه استان‌ها، حماسه پرچم‌های رنگی، مشت‌های گره شده، تکبیرهای از ته دل و حضور پرشور مردم دیار سه هزار شهید، دیار قومس، دیار علما و فضلا و دیار معلمان دین و اخلاق و متدینان صبح ۲۲ بهمن‌ماه در ۷۰ نقطه شهری و روستایی علی‌رغم بارش برف و سرمای شدید برگزار شد آن‌هم […]

پایگاه خبری سردبیر، گروه استان‌ها، حماسه پرچم‌های رنگی، مشت‌های گره شده، تکبیرهای از ته دل و حضور پرشور مردم دیار سه هزار شهید، دیار قومس، دیار علما و فضلا و دیار معلمان دین و اخلاق و متدینان صبح ۲۲ بهمن‌ماه در ۷۰ نقطه شهری و روستایی علی‌رغم بارش برف و سرمای شدید برگزار شد آن‌هم با یک ویژگی، هم‌زمانی با اربعین شهید سپهبد سلیمانی که امروز حال و هوایی خاص به این راهپیمایی باشکوه بخشیده است.
مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط مختلف استان سمنان مملو از جمعیت است و پیر و جوان و زن و مرد همگی یکپارچه و همراه، منسجم و یک‌دست شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و الله‌اکبر سر می‌دهند. عده‌ای از مردم عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را از خودشان جدا نمی‌سازند.
سمنانی‌ها آمدند
سمنانی‌ها حتی از ساعتی قبل خیابان‌های منتهی به میدان سعدی را مملو از جمعیت کرده‌اند از ساعت ۹ صبح محدودیت‌های ترافیکی نیز در سمنان اعمال‌شده است همچنین سوز سردی در این شهر می‌وزد اما همه این‌ها باعث نشده تا این مردم به خیابان نیایند و راهپیمایی ۲۲ بهمن را از خانه تماشا کنند.
میدان سعدی غلغله است مردم همه آمده‌اند از کوچک و بزرگ، پیر و جوان گردهم آمده‌اند تا حماسه‌سازی کنند. بچه‌ها اغلب پرچم‌های رنگی دستشان، عکس سپهبد شهید سلیمانی هم در دست مردم است و عده‌ای آن را بر پلاکاردهای بزرگی چاپ کرده‌اند.
قدران مردم باشیم
میدان امام خمینی (ره) میزبان راهپیمایان سمنانی است همچنین مسئولان نیز در این حماسه سازی عظیم حضور دارند ازجمله آن‌ها آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه مرکز استان است که در جمع خبرنگاران می‌گوید: حضور جوانان در این راهپیمایی بسیار ارزشمند است.
وی می‌افزاید: حضور مردم سبب می‌شود تا ما به دشمنان بگوییم که مردم ما جوانان ما و اقشار مختلف ما علاقه به این انقلاب دارند و پای ارزش‌های آن ایستاده‌اند.
سید عباس دانایی فرماندار سمنان نیز ضمن قدردانی از حضور مردم در این حماسه، می‌گوید: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دارای اهمیت بیشتری است چراکه بیش از هرزمانی چشم دشمنان به حماسه امروز و همچنین انتخابات اسفندماه است.
دانایی با بیان اینکه باید قدردان این مردم باشیم، ابراز کرد: مردم ما انقلابشان را دوست دارند و برای اعتلای آن می‌کوشند درنتیجه دشمنان این بار هم از اجرای توطئه‌هایشان مأیوس خواهند ماند.

حماسه مردم شاهرود
از شاهرود نیز خبر می‌رسد مردم گرد میدان امام خمینی (ره) و ساعت گل جمع شده‌اند دانه‌های برف در آسمان دیده می‌شود و هوا بسیار سرد است اما مردم همگی آمده‌اند تا حماسه سازی کنند.
بسیج هنرمندان شاهرود در گوشه‌ای جشنواره مترسک‌های استکباری را برای نهمین سال پیاپی اجرا کرده و امسال هم شش، هفت‌تایی مشتری دارد که البته اکثرشان ترامپ هستند! قرار است، یاد سپهبد شهید سلیمانی به‌طور ویژه در راهپیمایی امسال شاهرود گرامی داشته شود. عده‌ای ورزشکار بالباس‌های ورزشی نیز جلوه‌ای زیبا به این راهپیمایی بخشیده‌اند.
مردم قرار است تا میدان آزادی شاهرود راهپیمایی کرده و آنجا سخنرانی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شود. مردم هوای بسیار سرد و استخوان سوز و بارش برف خو گرفته‌اند، این مردم هستند که به خیابان‌ها آمده‌اند چراکه می‌دانند این برهه تاریخی چقدر حساس و سرنوشت‌ساز است.
حماسه سازی زیر برف سنگین
راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهمیرزاد و مهدی‌شهر نیز زیر بارش برف ادامه دارد مردم مهدی‌شهر از ساعت ۹:۳۰ صبح خود را به میدان شهدا رسانده‌اند و قرار است راهپیمایی در میدان امام رضا (ع) به اتمام برسد. مهدی‌شهری‌ها دیروز همین موقع‌ها نیز در خیابان بودند تا یک شهید مدافع حرم را تشییع کنند این مردم نشان داده‌اند که هرکجا لازم باشد پای نظام و انقلاب هستند در گرمای ۴۰ درجه یا سرمای پنج درجه زیر صفر…
شهمیرزادی‌ها هم با چکمه و پالتو به راهپیمایی آمده‌اند چراکه از شامگاه گذشته تاکنون برف قابل توجهی در این شهر توریستی و گردشگری باریده است مردم تصاویر شهید سلیمانی را در اربعین این شهید گران‌قدر در دست دارند همچنین حضور جوانان شهمیرزادی در راهپیمایی قابل‌تأمل است.
ندای تکبیر از شرق قومس
مردم میامی صبح بسیار سرد ۲۲ بهمن را با حضوری پرشور و گرم همراه ساختند و شعارنوشته‌هایی با عکس شهید سلیمانی بر دستان جوانان این شهرستان شرق نشین دیار قومس است مردم همچنین شعارهای الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.
حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام‌جمعه میامی در جمع راهپیمایان از ضرورت قدردانی از جوانانی صحبت کرد که امروز با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که دشمنان هرچه توطئه کنند، ناکام می‌ماند.
وی افزود: مردم ما در این چهار دهه بارها و بارها نشان داده‌اند که پای نظام و انقلاب هستند و این علاقه در بین آحاد مردم وجود دارد همچنین ما شاهد حماسه سازی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خواهیم بود تا گرد یاس و ناامیدی را به‌صورت بدخواهان نظام بپاشیم.

صد دروازه صد حماسه
ساعت ۱۰ صبح میدان ساعت دامغان … اینجا که همه گرد هم آمده‌اند و پرچم‌های بزرگ ایران و تصاویر منقوش به تمثال شهدا به‌خصوص شهید سلیمانی در دستانشان است. دیار صددروازه امروز علی‌رغم باد سردی که بر سیطره آسمان می‌رود و می‌آید، گرد هم آمده‌اند تا حماسه سازی کنند. دامغان مهد دلیران و شهیدان است این را مردم امروز بار دیگر به منصه بروز و ظهور رساندند.
در آرادان نیز مردم گرد مسجد صاحب‌الزمان (عج) جمع شده‌اند و راهپیمایی به سمت میدان امام خمینی (ره) در جریان است حضور پرشور جوانان نکته قابل‌توجه این مراسم است در سرخه نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان ولی‌عصر (عج) به سمت حسینیه شهدا ساعت ۱۰ صبح برگزار شد و مردم پیر و جوان زن و مرد با حضور در این راهپیمایی بار دیگر حماسه‌آفرین شدند. حضور خانوادگی مردم به‌خصوص همراه داشتن کودکان در این مراسم از نکات قابل‌توجه بود.
گرمساری‌ها نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری پرشور داشتند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرده بود که راهپیمایی ۲۲ بهمن قرار است از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان امام خمینی (ره) آن‌هم ساعت ۱۰ صبح برگزار شود اما از ساعتی قبل مردم دلداده گرمسار به سمت میدان انقلاب حرکت کردند تا نشان دهند عزم حماسه‌آفرینی دارند.
حماسه‌ای که تکمیل شد
آرادان، بی ارجمند، بسطام، دیباج و امیریه، کالپوش و مجن و ده‌ها و ده‌ها شهر و روستای دیگر استان سمنان امروز صحنه حماسه سازی است، حماسه‌ای از جنس حضور مردمی، حماسه‌ای از جنس فخر و افتخار و یادآوری روزهایی که مسیر انقلاب اسلامی‌مان از آن عبور کرد و به برکت خون شهدا امروز در اوج اقتدار هستیم.
امروز همچنین یک ویژگی دیگر نیز داشت اربعین شهید سلیمانی همراه با حماسه مردم صحنه‌های زیبایی را از فخر و افتخار پدید آورده بود مردم ما قدردان شهدا هستند و این را بارها و بارها نشان داده‌اند. استان سمنان مهد سه هزار شهید است و این شهدا را زمانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۳۰۰ هزار نفر نیز جمعیت نداشته است و این یعنی کمتر خانواده‌ای در این استان هستند که شهیدی را تقدیم انقلاب اسلامی نکرده باشند.