خراسان جنوبی سفید پوش شد/پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا در استان

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: خوشبختانه شب گذشته و صبح امروز بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله شهر بیرجند شاهد بارش باران و برف بوده است. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: ایستگاه فرودگاه بیرجند ۱۰ میلیمتر باران و چهار سانتی متر برف، ایستگاه جنوب بیرجند […]

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: خوشبختانه شب گذشته و صبح امروز بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله شهر بیرجند شاهد بارش باران و برف بوده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: ایستگاه فرودگاه بیرجند ۱۰ میلیمتر باران و چهار سانتی متر برف، ایستگاه جنوب بیرجند ۱۴ میلیمتر باران و پنج سانتی متر برف را ثبت کرده است.
خندان رو ادامه داد: بیشترین بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ایستگاه ابراهیمی شهرستان نهبندان با ۲۲ میلی متر بارندگی بوده است.
وی با اشاره به اینکه روستای درمیان ۱۲ سانتی متر برف را ثبت کرده است، افزود: خوشبختانه قهستان، خلف و گزیک نیز حدود پنج سانتی متر برف داشته و موجب خوشحالی شهروندان و به ویژه کشاورزان شده است.
تداوم شرایط جوی ناپایدار
خندان رو گفت: همچنین سه قلعه یک میلی متر، سرایان کمتر از یک میلی متر، ایستگاه حسین آباد نهبندان ۱۵ میلی متر باران داشته است.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ساعات آتی و تا بعد از ظهر امروز چهارشنبه در خراسان جنوبی شرایط ناپایدار جوی را خواهیم داشت، بیان‌کرد: این ناپایداری و بارندگی‌ها بیشتر مربوط به نهبندان، سربیشه، بیرجند، جنوب قاین و زیرکوه خواهد بود.
خندان رو با اشاره به اینکه بارندگی‌ها طی فردا به صورت پراکنده خواهد بود، گفت: همچنین که از این جهت هم باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.
صدور هشدار سطح نارنجی
خندان رو با اشاره به صدور هشدار نارنجی طی دور روز گذشته، یادآور شد: به واسطه برف و یخ زدگی جاده‌ها لغزندگی معابر و جاده‌ها، اختلال در رفت و آمد جاده‌ای و هوایی، مه گرفتگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و کاهش دید افقی را خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته سردی را پیش رو داریم، گفت: بیشترین کاهش دما مربوط به دوشنبه هفته آینده خواهد بود.
وی اظهار کرد: گرم‌ترین منطقه استان طی ۲۴ ساعت گذشته دهسلم با ۱۴ درجه بالای صفر و سردترین نقطه خراسان جنوبی نیز نهبندان و اسدیه با منفی یک درجه بوده است.