خراسان شمالی آماده حضور حداکثری در انتخابات/ همه رای می‌دهیم

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا شروع انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا باقی مانده است؛ اکنون فرصت تبلیغات تمام شده و مردم باید پس از بررسی‌های خود به سر صندوق‌ها رفته و سرنوشت حداقل ۴ سال آینده خود را مشخص کنند. اما در […]

سردبیر پرس – گروه استان‌ها: کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا شروع انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا باقی مانده است؛ اکنون فرصت تبلیغات تمام شده و مردم باید پس از بررسی‌های خود به سر صندوق‌ها رفته و سرنوشت حداقل ۴ سال آینده خود را مشخص کنند.
اما در این فرصت اندک افرادی مردد هستند و تصمیم قطعی خود را برای حضور نگرفته‌اند. حملات شدید رسانه‌ای دشمن از یک سو و حس تکلیف مداری مردم از سوی دیگر در حال رقابت است و باید دید در نهایت چه میزان از مردم در این جنگ رو در رو منطق و عقلانیت را بر فضاسازی رسانه‌ای دشمن چیره کرده و بر سر صندوق‌ها حاضر خواهند شد.
در این فرصت بسیاری از اقشار نیز با بیانیه و مصاحبه، در گفتگوی رو در رو و در تریبون‌های آزاد، در جمع‌های خانوادگی و دوستانه، اطرافیان را به حضور در انتخابات ترغیب و تشویق می‌کنند.
۵ دلیل برای مشارکت در انتخابات از زبان عالم اهل سنت
در کنار این امر، علمای اهل سنت نیز پا به کار انقلاب هستند تا مشارکت را بالاتر ببرند. خال محمد آخوند سرفراز، مدیر مدرسه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی در گفتگو با مهر ۵ دلیل را برای شرکت در انتخابات برشمرد و اظهار داشت: نخستین دلیل آن است که عقل یک انسان عاقل ایجاب می‌کند که در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد؛ شاید نارضایتی‌هایی در سطح جامعه وجود داشته باشد و تبلیغات رسانه‌های خارجی درون ما تأثیر کرده باشد اما بسیار اهمیت دارد که چه کسی در آینده به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود.
وی افزود: دومین دلیل آن است که از لحاظ شرعی و قانونی ما مکلف به شرکت در انتخابات هستیم؛ ما اهل سنت شرعا موظف به انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور کشور هستیم و قانون نیز تصویب کرده است که با رسیدن به سن ۱۸ سال مجاز به شرکت در انتخابات و سرنوشت خود هستیم.
آخوند سرافراز تاکید کرد: باید در انتخابات شرکت کنیم تا امنیت کشور که حاصل تلاش و مجاهدت‌های بسیار زیادی از جانب شهدا است برقرار شود؛ باید به جهان اعلام کنیم که هنوز پشت سر نظام و حاکمیت خود ایستاده‌ایم.
مدیر مدرسه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی بیان داشت: رئیس جمهوری که با اکثریت آرا انتخاب شود، مطمئناً اقتدار زیادی خواهد داشت و می‌تواند در سطح جهان حرفش را با قاطعیت بزند. لذا ما عقلا و شرعا موظف شرکت در انتخابات هستیم و اگر حضور کم رنگی در انتخابات داشته باشیم این امیدواری در بین دشمنان به وجود می‌آید که می‌توانند بین مردم و حاکمیت نفوذ کنند و این نعمت امنیت را از ما بگیرند.

وی ادامه داد: سومین دلیل آن است که، طبق بیانات مقام معظم رهبری وظیفه ما شرکت در انتخابات است و ما اهل سنت نیز، مقام معظم رهبری را به عنوان اولی الامر خود دانسته و از او اطاعت می‌کنیم.
مدیر مدرسه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی گفت: دلیل چهارم از موارد اهمیت شرکت در انتخابات این است که، انتخاب و رأی شما، حق شما و به عنوان سرمایه شماست که اگر شما از این حق استفاده نکردید، این حق از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه هنوز در برخی از کشورها زنان حق شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: جمهوری اسلامی همانطور که برای مردان حق رأی قائل شده است برای زنان نیز این حق را داده است.
آخوند سرافراز در انتها گفت: دلیل آخر آن است که یک رأی ما هم در این انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است و هر یک رأی هم بسیار مهم است.
مشارکت بانوان در انتخابات ضروری است
ملیحه حمیدی، بانوی ترکمن خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات اقتدار نظام و رئیس جمهور منتخب را در جهان افزایش می‌دهد و هر چه انتخابات پرشورتر باشد دشمنان را مأیوس تر می‌کند؛ چرا که امروز دشمن به دنبال مشارکت پایین مردم است و قطعاً مردم قدرشناس در این دوره هم حماسه‌ای بزرگ خلق کنند و بار دیگر دشمنان مأیوس خواهند شد.
وی افزود: مشارکت زنان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است و این مشارکت به معنای آن است که زنان در تمامی عرصه‌ها نقش تعیین کننده و اثرگذاری دارند.
حمیدی تاکید کرد: همانطور که شهدا در حفظ و امنیت کشور از جانشان گذشتند همه ما به ویژه بانوان میهن اسلامی وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم و این امر تنها با حضور در پای صندوق‌های رأی میسر می‌شود.
این بانوی خراسان شمالی در انتها گفت: مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی به طور قطع با حضور حداکثری خود در ۲۸ خرداد دشمنان نظام و انقلاب را ناکام خواهند گذاشت.
نخبگان در صف اول رأی دادن
زهرا صدرزاده، استاد دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به لزوم تبلیغ حضور در انتخابات توسط نخبگان جامعه، گفت: نخبگان باید کمتر از مردم عادی گرفتار بازی‌های رسانه‌ای دشمنان شوند.
وی افزود: امروز عیان است که دشمنان به دنبال مشارکت حداقلی هستند تا این موضوع را اهرم فشاری برای فشارهای بعدی و تحریم کنند و این مسئله را باید نخبگان درک کرده و به مردم برسانند.

صدرزاده با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا شروع انتخابات، گفت: تنها راه افزایش مشارکت صحبت مورد به مورد است؛ حرف و نظر اساتید دانشگاه و دانشجویان در جمع‌های خانوادگی به شدت اثرگذار است و باید از این فرصت استفاده کرد.
این استاد دانشگاه در انتها بیان کرد: باید تمام مردم با آگاهی بر سر صندوق حضور داشته و به نامزد اصلح رأی دهند زیرا آینده خود و فرزندانمان اولاً در حضور و دوماً در انتخاب صحیح نهفته است.
مردم خراسان شمالی باری دیگر افتخارآفرینی می‌کنند
محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز شب گذشته در گفتگوی خبری با شبکه اترک خراسان شمالی با اشاره به مشارکت ۵۷ درصدی مردم استان در انتخابات گذشته، اظهار کرد: در این خصوص رتبه چهارم کشور را کسب کردیم اما باید این عدد باز هم بالاتر رود. استاندار خراسان شمالی بیان داشت: از مردم استان خواستارم برای حفظ سرافرازی ایران اسلامی و ارج نهادن به خانواده‌های ایثارگران و شهدا با هر دیدگاه و گرایش سیاسی برای حفظ عزت و قدرت نظام جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رأی بیایید و بدانند تک تک رأی آنان مهم است.
وی با بیان اینکه مردم باید با آگاهی به نامزدهای دارای برنامه رأی بدهند، افزود: نگاه ما به برگزاری انتخابات در استان نگاهی با تاکید بر رعایت قانون و انجام وظیفه است و مردم استان همیشه نشان دادند با نگاه بلندی که به ارزش‌های نظام دارند، همواره در عرصه‌های مختلف حضور خواهند داشت.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی در انتها گفت: اطمینان داریم در ۲۸ خرداد امسال بار دیگر مردم خراسان شمالی افتخار آفرینی می‌کنند و تمام دستگاه‌های حاکمیتی نظام در استان کنار یکدیگر هستند و همدلی و همفکری دارند.
اینک همه چیز مهیا برگزاری یک انتخابات پر شور است؛ انتخاباتی که می‌تواند اولاً با حضور حداکثری دشمنان را ناامید و فشارهای خارجی را کاهش دهد و دوماً با رأی آوردن فرد اصلح تحریم‌های داخلی و فسادها را در هم بشکند.

منبع : خبرگزاری مهر