خسارت ۲۸٠٠ میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزی کوار

به گزارش سردبیر پرس، عبدالرسول جوکار با اشاره به کاهش دما در چند روز اخیر، گفت: تاکنون به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کوار شامل گندم، جو، کلزا، صیفی جات و بالغ بر ۶ هزار هکتار از باغات شهرستان شامل انگور، هلو، زردالو و گردو خسارت وارد شده است. وی افزود: […]

به گزارش سردبیر پرس، عبدالرسول جوکار با اشاره به کاهش دما در چند روز اخیر، گفت: تاکنون به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کوار شامل گندم، جو، کلزا، صیفی جات و بالغ بر ۶ هزار هکتار از باغات شهرستان شامل انگور، هلو، زردالو و گردو خسارت وارد شده است.
وی افزود: بر اساس بررسی اولیه توسط کارشناسان فنی افت دما بالغ بر دویست و هشتاد میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران شهرستان خسارت وارد کرده است.
جوکار کشاورزان را به بیمه سالانه محصولات توصیه کرد و گفت: خسارت های وارده به سازمان منعکس شده و با هماهنگی فرمانداری شهرستان کوار پیگیر حق کشاورزان هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به خسارت سنگینی که به کشاورزان و باغداران شهرستان کوار وارد شد، مسئولان مربوطه شهرستان و استان باید به فکر جبران خسارت این کشاورزان باشند تا روزی آن‌ها که بر اثر سرما از بین رفته است را جبران کنند.

منبع : مهر نیوز