درگیری‌های بامدادی در «جنین»/ چالش امنیتی بزرگ برای صهیونیست‌ها

سردبیر پرس، گروه بین الملل – رامین حسین آبادیان: نیروهای اطلاعاتی فلسطین بامداد امروز پنجشنبه با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری درگیر شدند. این درگیری در شهر «جنین» اتفاق افتاد. به دنبال درگیری شدید نیروهای اطلاعاتی فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند. «أدهم یاسر توفیق علیوی» ٢٣ ساله و «تیسیر محمود […]

سردبیر پرس، گروه بین الملل – رامین حسین آبادیان: نیروهای اطلاعاتی فلسطین بامداد امروز پنجشنبه با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری درگیر شدند. این درگیری در شهر «جنین» اتفاق افتاد. به دنبال درگیری شدید نیروهای اطلاعاتی فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند. «أدهم یاسر توفیق علیوی» ٢٣ ساله و «تیسیر محمود عثمان عیسه» ٣٣ ساله ازجمله شهدای فلسطینی هستند. شهیدِ سوم یکی از اسرای آزادشده فلسطینی است.
در همین ارتباط، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مذکور شماری از فلسطینیان نیز زخمی شدند. برخی منابع ازجمله شبکه الجزیره نیز اعلام کردند که یک افسر صهیونیست در جریان درگیری با نیروهای فلسطینی به هلاکت رسیده است.
درگیری‌های بامدادی در «جنین» نشان داد که فرهنگ مقاومت از مرزهای غزه فراتر رفته و تا عمق کرانه باختری و قدس اشغالی نفوذ کرده است وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی فلسطین با نظامیان صهیونیست واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است. درهمین ارتباط، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نقض قوانین بین المللی است. بدون شک تداوم ارتکاب این جنایت‌ها به افزایش تنش‌های خطرناک منجر می‌شود. تل آویو باید به این مسأله توجه داشته باشد».
در همین حال، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسئول پیامدهای افزایش تنش‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی است، گفت: جامعه جهانی برای توقف جنایات تل آویو باید اقدامی انجام دهد.

افزون بر این، دیگر گروه‌های فلسطینی نیز به درگیری‌های بامدادی در کرانه باختری واکنش نشان دادند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنجشنبه به درگیری بامداد امروز نیروهای امنیتی فلسطین با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: درگیری نیروهای امنیتی فلسطین با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری اقدامی شجاعانه بود. سرویس‌های امنیتی فلسطینی در درگیری مسلحانه امروز در جنین روحیه مبارزاتی عالی خود را به نمایش گذاشتند.
برهوم اشاره کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند راه ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را مسدود سازد. از سوی دیگر، سخنگوی جهاد اسلامی هم اظهار داشت که جنین بار دیگر مجد و بزرگی خود را نشان داد و ۳ نفر از فرزندان خود را در راه دفاع از این سرزمین فدا کرد.
رژیم صهیونیستی امروز خود را در مواجهه با یک چالش امنیتی بزرگ نه در نوار غزه که در عمق کرانه باختری، می بیند طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی در غزه تاکید کرد که مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی و آزادی است. جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که خون شهدا هرگز پایمال نخواهد شد، بلکه راه را به سمت آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان هموار خواهد کرد. جبهه خلق عنوان کرد که مقابله سرویس‌های امنیتی فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی نشان داد که فرهنگ مقاومت و شهادت در درون ملت فلسطین ریشه دوانده است.
درگیری‌های بامداد امروز میان نیروهای امنیتی فلسطین و نظامیان صهیونیست نشان داد که هندسه جغرافیایی مقاومت از مدتها پیش تاکنون دستخوش تغییر شده و از نوار غزه به «کرانه باختری» و «قدس اشغالی» رسیده است. اکنون رژیم صهیونیستی خود را در مواجهه با یک چالش امنیتی بزرگ می بیند و آن، رویارویی با فلسطینیان در عمق راهبردی خود در قدس اشغالی و کرانه باختری است.
اکنون دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که خود به خوبی می‌دانند با یک چالش بزرگ امنیتی مواجه شده‌اند، تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از وقوع عملیات‌های مشابه جلوگیری کنند. این در حالی است که عزم فلسطینیان برای کشاندن نبرد با صهیونیست‌ها به قدس و کرانه باختری کاملاً جدی است. از همین روی، واضح است که در آینده نیز علاوه بر نوار غزه، قدس و کرانه باختری نیز به صحنه بزرگی برای نبرد با صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد.

منبع : مهر نیوز