ده‌ها دانش‌آموز و غیرنظامی ربوده شده در نیجریه آزاد شدند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، جبرین عثمان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایالت نیجر در شمال نیجریه امروز شنبه اعلام کرد: ۲۷ دانش‌آموز و ۱۵ غیرنظامی از جمله ۳ معلم که ۱۷ فوریه از یک مدرسه ربوده شده بودند، آزاد شدند. به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایالت نیجر، وضعیت […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، جبرین عثمان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایالت نیجر در شمال نیجریه امروز شنبه اعلام کرد: ۲۷ دانش‌آموز و ۱۵ غیرنظامی از جمله ۳ معلم که ۱۷ فوریه از یک مدرسه ربوده شده بودند، آزاد شدند.
به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایالت نیجر، وضعیت سلامتی آنان خوب بوده و به زودی به خانواده‌های خود تحویل داده خواهند شد.
وی جزئیات چگونگی آزادی این افراد را اعلام نکرد.
گفتنی است ۱۷ فوریه مهاجمان مسلح با یورش به یک مدرسه شبانه‌روزی در ایالت نیجر واقع در نیجریه ۲ دانش‌آموز را کشته و ۲۷ دانش‌آموز و ۱۵ غیرنظامی را به گروگان گرفته بودند.
این در حالیست که ایالت زامفارا درنیجریه نیز دیروز جمعه شاهد حادثه ربوده شدن ۳۱۷ دانش آموز دختر بود.
«آبوتو یارو» مامور پلیس نیجریه دیروز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد که تعداد دانش‌آموزان دختر ربوده شده در حمله افراد مسلح به مدرسه شبانه روزی در ایالت زمفارا در شمال غرب این کشور ۳۱۷ نفر است.
این مامور پلیس نیجریه در این باره گفت: افراد مسلح ناشناس ساعات اولیه صبح به مدرسه شبانه‌روزی در ایالت زامفارا حمله کردند. در پی بررسی وضعیت حضور و غیاب در این مدرسه متوجه مفقود شدن ۳۱۷ دانش‌آموز دختر شدیم. نیروهای امنیتی به محل وقوع حادثه اعزام و عملیات جستجو و نجات این دانش‌آموزان آغاز شده است.
هر چند هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این گونه حوادث را برعهده نگرفته است؛ اما حدود دو ماه قبل هم عناصر گروهک تروریستی «بوکوحرام» در ایالت کاتسینا بیش از ۳۰۰ دانش آموز پسر را ربوده بودند.