رئیس سیا سفری به اوکراین داشت

به گزارش سردبیر پرس، «ناتاشا برتراند» خبرنگار «سی ان ان» در توئیتی از سفر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به کی یف – پایتخت اوکراین- خبر داد. آنطور که ادعا می شود این سفر چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ دی) و با هدف گفتگو درباره تنش های منطقه ای و تلاش در راستای […]

به گزارش سردبیر پرس، «ناتاشا برتراند» خبرنگار «سی ان ان» در توئیتی از سفر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به کی یف – پایتخت اوکراین- خبر داد.
آنطور که ادعا می شود این سفر چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ دی) و با هدف گفتگو درباره تنش های منطقه ای و تلاش در راستای کاهش آنها انجام شده است.

گفته می شود وی علاوه بر صحبت با همتایان خود درباره خطراتی که اوکراین را تهدید می کند، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور هم دیداری داشته است.
این سفر دو روز بعد از نشست روسیه – آمریکا به میزبانی ژنو و در همان تاریخی انجام شد که بروکسل میزبان نشست روسیه-ناتو درباره تضمین های امنیتی بود.
خبرنگار سی ان ان با اشاره به سفر ماه نوامبر برنز به مسکو مدعی شد که برنز نقش کلیدی را در وساطت میان آمریکا، روسیه و اوکراین ایفا می کند.
آمریکا و متحدانش مدعی هستند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است حال آنکه مسکو با رد چنین اتهامی هشدار داده که گسترش ناتو به سمت شرق را برنمی تابد و عضویت اوکراین و گرجستان را در پیمان آتلانتیک شمالی، از خطوط قرمز خود تلقی می کند.