راه‌اندازی خط تولید روزانه ۷۰۰۰ ماسک در روزهای آینده

تورج شیرزادیان در گفتگو با سردبیر اظهار داشت: توزیع اقلام مقابله و درمان ویروس کرونا نظیر ماسک، الکل و ژل های حفاظتی در مراکز دانشگاهی و درمانی از طریق مختلف همچنان ادامه دارد. وی افزود: همچنین درصدد راه اندازی یک واحد تولید نانو ماسک به عنوان زیر مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای استان با دارا […]

تورج شیرزادیان در گفتگو با سردبیر اظهار داشت: توزیع اقلام مقابله و درمان ویروس کرونا نظیر ماسک، الکل و ژل های حفاظتی در مراکز دانشگاهی و درمانی از طریق مختلف همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین درصدد راه اندازی یک واحد تولید نانو ماسک به عنوان زیر مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای استان با دارا بودن ظرفیت تولید ۷ هزار عدد در روز هستیم که در این صورت بخشی از دغدغه تأمین ماسک‌های حفاظت بالا مرتفع می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی هفته گذشته هم بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز تولید ماسک یک شرکت خریداری و وارد استان شده و ظرف ۱۰ روز آینده راه اندازی خواهد شد که در این صورت مشکل ماسک استان حل و فصل می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر یک تولید کننده لباس حفاظتی بیمار داریم و قرار است یک تولید کننده دیگر هم وارد عرصه شود، تا مشکل کمبود لباس‌های حفاظتی نیز مرتفع شود.

شیرزادیان تصریح کرد: همچنان سیاست وزارت بهداشت بر این است تا ماسک میان داروخانه‌ها توزیع نشود با این حال در صورت راه اندازی ۲ شرکت مذکور در تولید ماسک، این قلم در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر با کمبود شدید ماسک سه لایه مواجه هستیم و تولیدات فعلی کفاف نیازهای چند روزه بیمارستان‌ها را نمی‌دهد، بنابراین توزیع ماسک در داروخانه‌ها به‌زودی محقق نمی‌شود.