رسیدگی به ۱۲۳ هزار پرونده در توسعه حل اختلاف اردبیل

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه چهارشنبه در دیدار نوروزی با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر کشوری تشکیلات قضائی استان در شاخص‌های مختلف ارزیابی در سال گذشته سند افتخار و موفقیت دادگستری استان اردبیل است. وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان و سازمان‌های تابعه قضائی در سایه کار جهادی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه چهارشنبه در دیدار نوروزی با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر کشوری تشکیلات قضائی استان در شاخص‌های مختلف ارزیابی در سال گذشته سند افتخار و موفقیت دادگستری استان اردبیل است.
وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان و سازمان‌های تابعه قضائی در سایه کار جهادی و تلاش شبانه روزی توانسته اند در شاخص‌های مختلف ارزیابی به ویژه در خصوص کاهش زمان رسیدگی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کنند که در این بین اقدامات شاخص زندان در اشتغال و حرفه آموزی و سایر شاخص‌های ۱۹ گانه سبب کسب رتبه اول کشوری شد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدامات موفق توسعه حل اختلاف استان اردبیل در ترویج فرهنگ صلح و سازش را یادآور شد و بیان کرد: اخذ ۱۰ مورد رضایت در پرونده‌های مربوط به قصاص از اولیای دم و رسیدگی به بیش از ۱۲۳ هزار پرونده در توسعه حل اختلاف از اقدامات اساسی در این حوزه در اردبیل است.
کثیرلو گفت: در بحث صدور اسناد تک برگی برای زمین‌های کشاورزی نیز جهش بسیار خوبی صورت گرفته اما باید آگاهسازی و اطلاع رسانی مطلوب و مؤثر به زارعین از فواید و آثار مثبت سند تک برگی صورت گیرد تا رغبت بیشتری برای اخذ این سند توسط مالکان زمین‌های کشاورزی را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی استان اردبیل تحقق امنیت و آرامش در جامعه است، تصریح کرد: در این خصوص اقدامات و دستورات به موقع قضائی از سوی دادستانی به ویژه در مواقع بحرانی و حساس به حفظ امنیت و آرامش مردم و به خصوص در مقابله با اخلالگران نظم و امنیت بسیار مؤثر بوده است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تأکیدات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر ایجاد تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف سازمانی و تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان همچون سال‌های گذشته با تمام توان و تلاش خود برای همکاری با سایر دستگاه‌ها آمادگی دارد.
کثیرلو ادامه داد: دادگستری استان اردبیل آمادگی دارد تا در کنار استفاده از ظرفیت متقابل دستگاه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم و نیز حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی در استان حمایت‌های قضائی لازم را از اقدامات قانونی دستگاه‌ها در برخورد با جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی انجام دهد.
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس در ادامه این دیدار آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با قدردانی از اقدامات دستگاه قضائی استان اردبیل بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و استفاده از احکام متناسب و بازدارنده و نیز تکریم بیش از پیش ارباب رجوع برای جلب رضایتمندی عمومی تأکید کرد.