روح دین در امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه کرمانشاه: بر اساس روایات اسلامی روح دین در امر به معروف و نهی از منکر است که باید در عزاداری‌های دهه اول محرم به آن پرداخته شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان کرمانشاه امروز در بیت امام جمعه کرمانشاه تشکیل شد. آیت […]

امام جمعه کرمانشاه: بر اساس روایات اسلامی روح دین در امر به معروف و نهی از منکر است که باید در عزاداری‌های دهه اول محرم به آن پرداخته شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان کرمانشاه امروز در بیت امام جمعه کرمانشاه تشکیل شد.
آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: باید روزی به نام کرمانشاه در ایام محرم انتخاب شود و همه هیئت‌های مذهبی در این روز دور هم عزاداری کنند.
وی افزود: انتخاب این روز باید در جلسه‌ای مشخص و به مردم اطلاع رسانی شود.
آیت الله علما اظهار داشت: عزاداری، سیاه پوش شدن شهر و جلسات روضه امام حسین (ع) باید پر محتوا بوده تا نسل جوان با فلسفه قیام امام حسین (ع) بیشتر آشنا شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: با فرا رسیدن ماه محرم علاوه بر سیاه پوش شدن شهر، سازمان‌ها و ادارات، مردم هم با عشق حسین (ع) پار کار می‌آیند.
حجت الاسلام احمدی احیای روضه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و راه اندازی دسته‌های عزاداری ثابت و سیار در سطح شهر را از مهمترین برنامه‌های ماه محرم بر شمرد.
امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز از ویژه برنامه‌های ماه محرم از پخش شبکه زاگرس سخن گفت و افزود: امسال با تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان از ظرفیت‌های بومی و محلی استان استفاده کرده و مدیحه سرایی و نوحه سرایی‌ها در رادیو محرم پخش خواهد شد.
وی گفت: امسال محور برنامه سازی‌های شبکه زاگرس گویش‌های من حسینی ام و هر خانه یک حسینیه و محرم در خانه خواهد بود، تا شاهد برپایی با شکوه خیمه عزای حسین (ع) در استان باشیم.

منبع : سردبیر پرس