روند کند اجرای شبکه فاضلاب اشنویه/سرازیری فاضلاب به اراضی کشاورزی

مام عزیزی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در زمینه سرازیر شدن فاضلاب شهری اشنویه به زمین‌های کشاورزی و گلایه مردم، افزود: مهمترین علت این مشکل نبود شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب شهری است که البته این طرح در دست اجرا است ولی سرعت مطلوب را ندارد. وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از عامل […]

مام عزیزی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس در زمینه سرازیر شدن فاضلاب شهری اشنویه به زمین‌های کشاورزی و گلایه مردم، افزود: مهمترین علت این مشکل نبود شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب شهری است که البته این طرح در دست اجرا است ولی سرعت مطلوب را ندارد.
وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از عامل سرازیر شدن فاضلاب شهری اشنویه به اراضی کشاورزی تداخل کانال‌های فاضلاب و کانال‌های آبیاری کشاورزی است که با وجود اینکه فیلتر نصب شده ولی مشکلاتی پیش آمده بود که در دست رفع است.
عزیزی انباشت زباله‌ها در طبیعت و تجمع زباله‌ها در دهانه کانال‌ها به دلیل بارش‌های شدید بهاره را از دیگر عوامل سرازیر شدن فاضلاب شهری در زمین‌های کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: فروردین امسال انباشت زباله‌ها در دهانه کامل‌ها موجب بروز مشکلات زیادی از جمله سیلاب در این شهرستان شد.
فرماندار اشنویه در خصوص تمهیدات لازم برای رفع این معضل نیز گفت: تسریع در اجرای پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب و پوشش بتونی کانال‌های جمع آوری پساب سطح شهر و نصب فیلترهای مناسب در محل تداخل کانال‌های پساب شهری و کانال‌های آبیاری کشاورزی بخشی از اقدامات برای رفع این مشکل است.
بارشهای شدید روزهای نخست سال زباله وفاضلاب شهری اشنویه را روانه مزارع روستاهای پایین دست کرده است.
سیلاب زباله فاضلاب شهری اشنویه و سرازیر شدن آن به مزارع روستاهای پایین دست شهری، در کنار مشکلات زیست محیطی و بهداشتی، باعث ایجاد آلودگی‌هایی به ویژه متصاعد شدن بوی نامطبوع شده و ساکنان آن را به ستوه آورده این مسئله واکنش‌های متفاوتی را در بین شهروندان و کاربران فضای مجازی در پی داشته است.