ریشه استبدادستیزی برخاسته از فرهنگ اسلام است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، دست‌یابی به تقوای الهی را یکی از دلایل روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: این روزها که در شب‌های قدر قرار داریم، باید بیش از هر زمان دیگری این […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، دست‌یابی به تقوای الهی را یکی از دلایل روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: این روزها که در شب‌های قدر قرار داریم، باید بیش از هر زمان دیگری این شب‌ها را که همانند فرصت طلایی برای انسان است، قدر بدانیم.

وی افزود: شب‌های قدر بهترین فرصت برای طلب مغفرت و رحمت از خداوند است و باید قدردان این شب‌ها بود و از آن بهترین استفاده را کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه شب‌های قدر یادآور روزهای عدالت‌خواهی امیر المومنین علی (ع) است، اظهار کرد: امروز به عینه می‌بینیم که خواسته اصلی مردم عدالت‌محوری در همه امور است و انتظار دارند مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های‌شان به موضوع مهم عدالت‌خواهی اشاره کرده‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید ریشه اصلی مشکلاتی که امروز در کشور با آن روبه‌رو هستیم، مربوط به نبود عدالت‌محوری در کارها است و این بدان معنی است که مسئولان باید عدالت را محور اصلی کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه زنجان در ادامه از سپاه پاسداران به عنوان مولود انقلاب یاد کرد و آن را یکی از ارزشمندترین یادگاری‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر تدبیر امام خمینی (ره) نبود، امروز شاهد قدرتمند شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبودیم.

خاتمی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: یکی از اهداف تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، استبدادستیزی و استکبارستیزی است و این موضوع مهم برگرفته و برخاسته از فرهنگ اسلام و قرآن است.

امام جمعه زنجان همچنین به سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس اشاره کرد و گفت: خواست خداوند بود که این کودتا به سرانجام نرسیده و با شکست مواجه شود که این شکست با توفان شن طبس رقم خورد و نشان داد که خداوند همواره پشتیبان مسلمین است.