ساماندهی گلزارهای شهدا با ساختار جدید/ ساخت سریال شهید بهشتی

یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) درگفتگو با خبرنگار سردبیر پرس گفت: هفته گذشته‌ای جلسه‌ای را در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور داشتم که یک نگاه ساختاری بوده و قرار است رخ دهد و انشالله بتوانیم با انسجام و تعامل […]

یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) درگفتگو با خبرنگار سردبیر پرس گفت: هفته گذشته‌ای جلسه‌ای را در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور داشتم که یک نگاه ساختاری بوده و قرار است رخ دهد و انشالله بتوانیم با انسجام و تعامل بیشتر، طرح ساماندهی گلزار شهدا اجرا کنیم.
وی افزود: در طرح ساماندهی گلزار شهدا در سال‌های گذشته به لحاظ نوع نگاه و نحوه اجرا به بیراهه رفتیم که گلایه‌های خانواده‌های معظم شهدا و مردم را به همراه داشت و مقام معظم رهبری هم نسبت به این دغدغه خانواده‌های شهدا ورود کرده بودند.
تغییر ساختار مصنوعی به حالت طبیعی در گلزار شهدا
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه گلزار شهدا باید به گونه‌ای حفظ شود که والدین شهدا، خانواده و وابستگان شهدا احساس تعلق خاطر را در کنارمزار و گلزار شهید حس کنند، گفت: در ساماندهی و ساختار جدید گلزار شهدا تلاش خواهیم کرد تا از حالت مصنوعی بودن خارج وبه سمت سوی طبیعی آن ببریم.
سلیمانی اضافه کرد: تغییر ساختاری که اکنون درحال اتفاق است و بررسی دقیق‌تر آن در معاونت فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید به صورت عمقی انجام شود.
وی به زمان اجرای طرح جدید ساماندهی گلزار شهدای کشور پاسخ نداد و گفت: بزودی زمان دقیق اجرای این طرح را اعلام می‌کنیم.
الگوسازی از شهدای ایرانی
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از پیگیری طرحی برای برای شناساندن بهتر در راستای معرفی و الگوسازی شهدا و ترویج ماندگاری ایثارگری و رشادت‌های جوانان دهه ۶۰ انقلاب خبر داد و گفت: الگوسازی برنامه‌ها مبتنی بر لایه‌ها ومناسب های فرهنگی مطابق با اسناد بالادستی در بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه با همراهی مردم درهمه برنامه انجام خواهد شد.
وی گفت: تاکید جدی دراین طرح حذف برنامه‌های تکراری و حرکت به سمت برنامه‌های جریان ساز خواهد بود.
سریال شهید بهشتی تولید می‌شود
وی همچنین به تولید فیلم، مستند و سریال‌هایی با محوریت ایثارگری‌های شهدا در قالب‌های جدید و متناسب با شرایط روز جامعه خبر داد وگفت: در جدیدترین برنامه که در دست اقدام است، سریال شهید بهشتی مراحل تولید آن شروع شده وبسترهای لازم برای تولیدات دیگر نیز فراهم سازی شده است.
وی یادآورشد: باید از جوان‌های پاک و عاشق خانواده وکشور که برای دفاع ازکیان اسلامی ایثارگری کردند، الگوسازی کنیم چرا که آنها افتخارآفرینان این کشور وتاریخ انقلاب اسلامی هستند.

منبع : مهر نیوز