سهم دامغان از علوم پزشکی سمنان مناسب نیست

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی اکبر علیزاده برمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری که به مناسبت حضور کابینه سیزدهم در استان سمنان به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار شد، ضمن اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، بیان کرد: سهم بهداشت و درمان دامغان از دانشگاه علوم پزشکی سمنان متأسفانه مناسب نیست. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی اکبر علیزاده برمی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری که به مناسبت حضور کابینه سیزدهم در استان سمنان به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار شد، ضمن اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، بیان کرد: سهم بهداشت و درمان دامغان از دانشگاه علوم پزشکی سمنان متأسفانه مناسب نیست.
وی با بیان اینکه در تمام طول بیماری کرونا، مردم از تنها بیمارستان دامغان استفاده می‌کردند، تاکید کرد: در پیک‌های بیماری کرونا مردم مجبور بودند که از همین یک فضای درمانی استفاده کنند در نتیجه مشکلات عدیده برای مردم دامغان پیش آمد.
تجهیز مرکز درمانی ۵۰ تخت خوابی و ایجاد بیمارستان دوم
نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه ظرفیت تنها بیمارستان موجود در شهر دامغان در پنج پیک کرونا، تاکنون چهار بار مملو از بیمار و بخش‌های درمان به اجبار تعطیل شد لذا نیاز است که یک بیمارستان دوم در این شهرستان دایر شود، گفت: در این زمینه مطالبه گری بسیاری در شهرستان صورت گرفته است.
علیزاده برمی ضمن تشریح شرایط نامساعد بهداشت و درمان دامغان و با بیان اینکه در برخی اوقات و در اوج پیک پنجم کرونا ۱۵۰ بیمار در یک روز بستری می‌شدند در نتیجه وضعیت کل بیمارستان ولایت دامغان مختل می‌شد، بیان کرد: ایجاد بیمارستان دوم یکی از راهکارهای ارتقای شرایط بهداشت و درمان در شهرستان دامغان است.
وی با بیان اینکه تا زمانی که بیمارستان دوم در دامغان ساخته شود می‌بایست راهکار کوتاه مدتی را شامل ایجاد و تجهیز مرکز ۵۰ تختخوابی در این شهرستان اتخاذ شود، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امکانات این موضوع فراهم شده اما برای تجهیز نیازمند بودجه است تا مردم دامغان مطمئن شوند که بیمارستان برادران رضایی برای درمان بیماران غیر کرونایی اختصاص پیدا خواهد کرد.

منبع : مهر نیوز