شمارش معکوس برای ثبت هورامان در فهرست آثار جهانی

پرونده هورامان روز سه شنبه (پنجم مرداد) در اجلاس سالیانه مجمع کمیته میراث جهانی یونسکو برای ثبت در فهرست آثار جهانی مورد داوری قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمانشاه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت هورامان در فهرست آثار جهانی یک رخداد ملی […]

پرونده هورامان روز سه شنبه (پنجم مرداد) در اجلاس سالیانه مجمع کمیته میراث جهانی یونسکو برای ثبت در فهرست آثار جهانی مورد داوری قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمانشاه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت هورامان در فهرست آثار جهانی یک رخداد ملی تلقی می‌شود گفت: مقدمات ثبت این منطقه در فهرست آثار جهانی فراهم شده است و روز سه شنبه در نشست سالیانه مجمع کمیته میراث جهانی یونسکو  در چین  خبر نهایی آن ابلاغ خواهد شد.  
گوهری افزود:با ابلاغ نهایی خبر ثبت جهانی شدن هورامان، این منطقه بعد از کتیبه داریوش در بیستون دومین اثر در استان خواهد بود که در فهرست آثار جهانی قرار می‌گیرد.
وی از ثبت هورامان به عنوان یک فرصت استثنایی برای استان یاد کرد و افزود: با این اقدام زمینه‌ای مناسب برای توسعه استان،  تحقیق و پژوهش و جذب گردشگر داخلی و خارجی  فراهم می‌شود.
حدود ۶۰% محدوده هورامان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود و بخش‌هایی از شهرستان‌های روانسر و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه قرار دارد.
تاسیس پایگاه اورامانات در سال۱۳۹۵ در استان کردستان و سال۱۳۹۶ در استان کرمانشاه انجام شده است.

منبع : سردبیر پرس