شکست حصر تبلیغاتی و سایبری دشمن با جهاد تبیین بسیجیان

به گزارش سردبیر پرس، غلامرضا سیفی در جمع فعالین مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت و بسیجیان فعال در این حوزه، با بیان اینکه بسیجیان انقلابی، توانسته‌اند حصر تبلیغاتی و مجازی دشمن را بشکنند اظهار داشت: در قضیه گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که دشمن به شدت اخبار و کلیپ‌های مربوط به آن شهید […]

به گزارش سردبیر پرس، غلامرضا سیفی در جمع فعالین مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت و بسیجیان فعال در این حوزه، با بیان اینکه بسیجیان انقلابی، توانسته‌اند حصر تبلیغاتی و مجازی دشمن را بشکنند اظهار داشت: در قضیه گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که دشمن به شدت اخبار و کلیپ‌های مربوط به آن شهید والامقام را حذف و سانسور می‌کرد، این جهادگران حوزه مجازی و سایبری بودند که با ترند کردن نام و راه سردار سلیمانی، این موضوع را به ترند اول توئیتر دنیا تبدیل کردند و همچنین در دیگر رخدادهایی مثل پیاده روی اربعین، مناسبت‌های ملی و … نیز چنین اقداماتی را شاهد بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه تبیین و وادار کردن دشمن به عقب نشینی در جنگ سایبری، از اصلی ترین وظایف افسران جنگ نرم است گفت: گروه‌های معاند، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، رسانه‌های وابسته کشورهای همسایه و شبکه‌های گسترده رسانه‌ای غرب، به صورت شبانه روزی به پمپاژ اخبار جعلی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران، مشغول هستند و مسلماً اگر در مقابل این هجمه‌های عظیم، غفلت کنیم، متضرر خواهیم شد.
مسئول فضای سایبری سپاه عاشورا ادامه داد: باید قبول کنیم که یک جنگ تمام عیار مجازی و رسانه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان است و باید ضمن قبول جنگ شناختی و ادراکی دشمن، برای دفع و خنثی سازی آنها، هوشمندانه عمل کنیم.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب، راهکار مقابله با این هجمه‌ها، جهاد تبیین است گفت: همه ما بایستی به جهاد تبیین، التزام عملی داشته باشیم و اگر به فضای مجازی و این جهاد، مسلط باشیم، به طور طبیعی پیروز جنگ نرم خواهیم بود.
سیفی با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای تغییر عقیده و باور مردم گفت: وقتی دشمنان در جنگ نظامی با مانع و صخره‌ای بزرگ به نام باور و اعتقاد مردم مواجه شدند که رمز پیروزی ما بود، تصمیم گرفته‌اند که برای رسیدن به اهداف استعمارگری خود، باورها و اعتقادات مردم را با ساختن کلیپ‌ها، انیمیشن و … تضعیف کنند.
مسئول فضای سایبری سپاه عاشورا گفت: حقیقتاً، در بحث محتوا، جوانان انقلابی ما از اتاق فکر گروه‌های معاند و ضد انقلاب، بسیار فراتر هستند اما باید قبول کرد که در بخش تکنیک و شناخت ضائقه مخاطبین، ضعف‌هایی داریم و باید روی این ضعف‌ها کار کنیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مسئولین کشور، توجه و حساسیت جدی به این حوزه ندارند گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، فضای مجازی به بستر تحول ساز تمدن بشری تبدیل خواهد شد و برای چنین بستری باید هزینه بکنیم.
سیفی در خاتمه با بیان اینکه حوزه فضای مجازی و رسانه یک حوزه بسیار وسیع و گسترده است گفت: کنترل، مدیریت و هدایت این حوزه وسیع، مسلماً کار یک قشر یا نهاد خاصی نیست بلکه این وظیفه تک تک آحاد مردم و به خصوص متخصصین این حوزه در همه قشرها است، لذا کسانی که دغدغه نشر ارزش‌ها و آثار انقلاب اسلامی را دارند باید تمام عیار به میدان بیایند.

منبع : مهر نیوز