صنایع الکترونیک از شیراز نمی رود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به سوال خبرنگار سردبیر پرس بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه خروج صنایع الکترونیک از استان را نخواهیم داد این در حالی است که طرح توسعه این واحد صنعتی نیز در دستور کار استان است. عالی‌ترین مقام دولت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به سوال خبرنگار سردبیر پرس بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه خروج صنایع الکترونیک از استان را نخواهیم داد این در حالی است که طرح توسعه این واحد صنعتی نیز در دستور کار استان است.
عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین در خصوص کارخانه آزمایش بیان کرد: کارخانه آزمایش قرار بود پس از ایجاد ١٠٠ شغل جدید افتتاح شود این در حالی است که بر اساس توافقات صورت گرفته این واحد اقتصادی مکلف به ایجاد اشتغال ۵٠٠ نفر تا پایان سال شده است.
مدیران آزمایش اگر به وعده هایشان عمل نکنند مزایده جدید برگزار می شود
وی افزود: علت عدم حضور استانداری و نماینده استاندار در مراسم افتتاح هم عدم تحقق وعده‌هایی است که مدیران این کارخانه پیشتر عنوان کرده و محقق نشد این در حالی است که اگر تا پایان امسال ۵٠٠ شغل ایجاد نشود مزایده جدیدی برای کارخانه آزمایش برگزار می‌شود.
او در خصوص کارخانه مخابرات راه دور نیز متذکر شد: مالک فعلی قرار بود مبلغی را به حساب دادگستری در راستای پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه واریز کرده تا پس از تصفیه حساب با کارگران نسبت به محاسبه تورمی مطالبات آنان نیز تصمیم گیری شود.
ایمانیه افزود: تاکنون مبلغ توافق شده به حساب دادگستری واریز نشده و استانداری فارس با همراهی دادگستری استان در نامه‌ای مراتب را به وزارت کشور ابلاغ و آمادگی خود را برای برگزاری مزایده جدید اعلام نمود این در حالی است که ٢ خریدار جدید هم برای این کارخانه اعلام آمادگی کرده اند.
استاندار فارس در خصوص کارخانه روغن نباتی نیز یادآور شد: مدیران کارخانه روغن نباتی ٢٠٠ میلیارد اعتبار برای جابه جایی کارخانه فراهم کرده و مقرر شده در فاز نخست با استفاده از این اعتبارات زمینه تغییر مکان فعلی کارخانه و حضور در منطقه ویژه فراهم گردد و فاز دوم نیز با پرداخت تسهیلات ساخته شده و فاز سوم نیز پس از فروش زمین فعلی کارخانه تأمین مالی گردد.
او در خصوص فعالیت‌های عمرانی استان نیز تصریح کرد: تعاملات صورت گرفته میان دستگاه‌های مختلف موجب نشد تا کمربندی شیراز به سامان برسد از این رو مقرر شده تا کمربندی جنوب کاملاً در اختیار شهرداری شیراز بوده و شهرداری در کمربندی شمال نقشی نداشته باشد.
به گفته این مقام مسئول، راهداری مکلف است تا تعهدات خود را در خصوص کمربندی جنوب اجرایی و سپس از این طرح خارج گردد این در حالی است که اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای ساخت کمربندی شمال مورد نیاز استان است.
ایمانیه در خصوص آزادراه شیراز-أصفهان نیز تصریح کرد: براساس برنامه زمان بندی این طرح دو هزار و ٣۵٠ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است و اگر این اعتبار تا پایان سال تأمین شود قطعات اول تا ششم این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته او وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت عمران شهر جدید صدرا در این طرح همکاری و مسئول تأمین مالی هستند.
جذب ١۴٠٠ میلیارد اعتبار مصوبات سفر
استاندار فارس گفت: بیش از یک هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان فارس به حساب‌های استان واریز شد.
ایمانیه بیان کرد: ١٣٢ پروژه مصوبات سفر ریاست جمهور به استان فارس بود که از این تعداد ١٠٠ پروژه طبق زمان بندی در حال اجرا است.
وی افزود: مسائل ٣٢ پروژه در جریان سفر معاونت اجرایی ریاست جمهوری به استان فارس مورد پایش قرار گرفت و ٢٢ طرح که دارای مشکل بودند تعیین تکلیف شد.
وی در خصوص تعطیلی برخی از مراکز فرهنگی در شیراز نیز اظهار کرد: علاوه بر تخلفات صورت گرفته در حوزه شهرداری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز توسط این مراکز شاهد تخلفات فرهنگی نیز در این مراکز بودیم از این رو نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام شد.
ایمانیه گفت: این روند ادامه خواهد داشت و اجازه بروز تخلفاتی شبیه به این موارد در سومین حرم اهل بیت (ع) را نخواهیم داد.
به گفته وی هر فردی که با بد اخلاقی اقدام به خدشه دار کردن عفت عمومی کند برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

منبع : مهر نیوز