علت تاخیر در اصلاح قانون انتخابات/ طرح‌های نمایندگان تجمیع می‌شود

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بعد از اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است. وی بیان کرد: چند طرح از سوی نمایندگان […]

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بعد از اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی بیان کرد: چند طرح از سوی نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه شده و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حال بررسی این طرح‌ها است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت تأخیر مجلس در تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آن است که طرح‌های مختلفی در این زمینه ارائه شده است.
رشیدی کوچی ادامه داد: طرح برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی، طرح تجمیع انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از جمله طرح‌هایی است که از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده است.
وی تاکید کرد: اصلاح قانون انتخابات مجلس جزو اولویت‌های اصلی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست. باید کار کارشناسی دقیقی در این زمینه انجام شود. ما می‌توانیم طرح‌های مورد نظر نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات مجلس را با هم تجمیع کنیم و در قالب یک طرح مشخص آماده بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر