فعالیت‌های BBC فارسی در یک کتاب نقد شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» نوشته مازیار ناظمی، مجری، نویسنده و سردبیر خبر به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است. ناظمی در این‌کتاب که برنده عنوان برتر در جشنواره جهانی رادیو شد، به نقد رادیو و تلویزیون BBC […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» نوشته مازیار ناظمی، مجری، نویسنده و سردبیر خبر به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

ناظمی در این‌کتاب که برنده عنوان برتر در جشنواره جهانی رادیو شد، به نقد رادیو و تلویزیون BBC فارسی پرداخته و موضوعاتی درباره مباحث علوم ارتباطات، رسانه و حتی ارتباطات سیاسی را تشریح کرده است.

«جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» که در دو بخش کلی به رشته تحریر درآمده، در ابتدا به فلسفه تأسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگوی روز پرداخته و سپس دیدگاه‌ها، نقد و بررسی رادیو و تلویزیون BBC فارسی با حضور تحلیلگران برجسته آورده شده است.

در این‌کتاب، نظرها و دیدگاه‌های افرادی چون حسام‌الدین آشنا، ماشاالله شمس‌الواعظین، عنایت فانی _سردبیر ارشد BBC فارسی_ ، یونس شکرخواه و مجید تفرشی ذکر و بررسی شده‌اند.

از نظر ناظمی، مباحثی که در فضای حرفه‌ای و استثنایی رادیو گفت‌وگو در فاصله سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ تهیه و پخش شدند، نشان از توانایی بالای رسانه ملی، در کنار تحمل و سعه‌صدر بیشتر برای انعکاس نظرها و صداهای مختلف جامعه ایران، داشتند.

کتاب پیش‌رو، ۶ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: رادیو گفت‌وگو و جامعه چندصدایی ایران، فلسفه تاسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگو روز، بی‌بی‌سی فارسی و ایران، مجید تفرشی تاریخ‌نگار و تحلیلگر مطالعات ایران و بریتانیا، نقد و بررسی رادیو بی‌بی‌سی فارسی، نقد و راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی.

در بخشی از مقدمه این‌کتاب آمده است:

«تکلیف ما با بی‌بی‌سی فارسی چیست؟ در آینده ایران و تحولات آن، این رسانه تا چه اندازه می‌تواند حضور پنهان و پیدای خود را حفظ کند؟ برای حفظ منافع و امنیت ملی ایران و مخاطبان ایرانی در مقابل آرایش مفصل و گسترده رسانه‌های فارسی زبان، از جمله بی‌بی‌سی فارسی، چه برنامه‌ای داریم و رویکرد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه‌ای ما، به‌خصوص در صداوسیما به‌عنوان حنجره ملی، چیست؟»

این‌کتاب با ۸۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.