فیلیپس از دو تلویزیون OLED و دو تلویزیون Mini LED جدید رونمایی کرد.

شرکت فیلیپس امروز از چهار محصول در اندازه‌های مختلف پرده برداشت که هر چهار مدل دارای قابلیت Ambilight برای پخش نور پیرامونی هستند.

فیلیپس امروز با رونمایی از محصولات Mini LED جدید خود به جمع ال‌جی و سامسونگ پیوست. این شرکت از دو تلویزیون Mini LED جدید به نام‌های ۹۶۳۶ و ۹۵۰۶ رونمایی کرد که قرار است در اندازه‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی در دنباله سال به بازار بیایند.

در فناوری Mini LED برای کنترل دقیق‌تر روشنایی از هزاران LED کوچک استفاده می‌شود و این کار کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی فراهم می‌کند. این فناوری اگرچه مثل پنل‌های OLED یا Micro LED پیکسل‌های خود-روشن‌شونده ندارد ولی به پنل‌های LCD کمک می‌کند تا همچنان بتوانند به حیات خود در بازار ادامه دهند و پاسخ‌گوی کاربرانی باشند که قصد صرف هزینه‌های سنگین برای خرید فناوری‌های جدید را ندارند.

تلویزیون‌های ۹۶۳۶ و ۹۵۰۶ از نسل پنجم پردازنده تصویری P5 فیلیپس استفاده می‌کنند که در تلویزیون‌های OLED این شرکت هم دیده می‌شود. نسخه جدید این پردازنده به فناوری جدید ضدسوختن و قابلیت «تشخیص فیلم» جدیدی مجهز شده که به بهینه‌سازی تنظیمات تصویر بر اساس ژانر محتوایی که در حال پخش است کمک می‌کند. این پردازنده همچنین امکان پشتیبانی از قابلیت HDR10+ Adaptive را فراهم می‌سازد که پیش‌تر توسط سامسونگ معرفی شده بود.

مدل‌های Mini LED تلویزیون‌های جدید فیلیپس در اواسط سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند و تفاوت اصلی آن‌ها در این است که ۹۶۳۶ از سیستم صوتی ۳٫۱٫۲ ساخته Bowers & Wilkins بهره می‌برد.

فیلیپس همچنین از دو تلویزیون OLED جدید به نام ۸۰۶ و ۸۵۶ نیز رونمایی کرد که به دنبال موفقیت مدل‌های ۸۰۵ و ۸۵۵ پارسال ساخته شده‌اند. ۸۰۶ در چهار اندازه ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی و ۸۵۶ در دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینچی به بازار می‌آید.

این دو دستگاه از +HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند ولی دالبی ویژن ندارند. طراحی آن‌ها بسیار ظریف و بی‌حاشیه است تا شبیه اکثر تلویزیون‌های پریمیوم امروزی باشد. این محصولات سیستم صوتی ۵۰W 2.1 دارند و با DTS Play-Fi سازگارند. این دو تلویزیون به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ در نیمه نخست ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند. ۸۰۶ و ۸۵۶ از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند تا به قابلیت‌های eARC و VRR دسترسی داشته باشند.

هر چهار دستگاه فوق دارای قابلیت Ambilight فیلیپس هستند که امکان انتشار نور پیرامونی را فراهم می‌کند.