مذاکرات برجامی وین نباید طولانی شود

سعادتی تاکید کرد: اخیرا کاخ سفید اعلام کرده است تازمانی که ایران به تعهدات برجامی خود برنگردد ما نیز تحریم ها را لغو نمی کنیم و به برجام بازنمی گردیم. این یک استراتژی دیگر برای طولانی کردن گفت وگوهاست.

به گزارش سردبیر پرس به نقل از افکار نیوز :گفت: تاکید بر حفظ منافع ملی یعنی لغو تمام تحریم ها، اجرای تعهدات برجامی ازسوی طرف های غربی و راستی آزمایی لغو تحریم ها اولویت اول و شرط اول و آخر ایران است.مهدی سعادتی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ضمن اشاره به روند مذاکرات و تاکید بر هرچه سریع تر به نتیجه رسیدن آن بیان کرد: طولانی تر شدن مذاکرات برجامی در وین خواست امریکا و متحدان اروپایی و عربی آن هاست. تیم مذاکره کننده هسته ای باید مراقب باشند که آمریکا هب هدفش نرسد.

وی افزود: اخیرا کاخ سفید اعلام کرده است تازمانی که ایران به تعهدات برجامی خود برنگردد ما نیز تحریم ها را لغو نمی کنیم و به برجام بازنمی گردیم. این یک استراتژی دیگر برای طولانی کردن گفت وگوهاست. این حرف درصورتی است که آمریکا خودش از این توافق خارج شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تنها درصورتی ایران به تعهدات برجامی بر می گردد که تمام تحریم های اولیه و ثانویه لغو شده باشد و آن زمان نیز بعد از راستی آزمایی لغو تحریم ها است.

او تاکید کرد: سال هاست که امریکا با استفاده از ابزار تحریم قصد فشار به ایران و ملت ما را دارد. اما اکنون بعد از بیش از ۴۰ سال تحریم ها برای ما فرصت هستند و ما هیچ عجله ای برای لغو تحریم ها نداریم. تحریم ها نقطه ضعف ما نیست. درست است شرایط تحریمی کار را سخت تر می کند اما متوقف نمی کند.