مردمی‌ترین قانون اساسی متعلق به ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ترجمان نگرش سیاسی و مدیریتی و حکومتی یک کشور است. وی با بیان اینکه مردمی‌ترین قانون اساسی با محوریت مردم‌سالاری دینی متعلق به ایران […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ترجمان نگرش سیاسی و مدیریتی و حکومتی یک کشور است.
وی با بیان اینکه مردمی‌ترین قانون اساسی با محوریت مردم‌سالاری دینی متعلق به ایران اسلامی است، بیان داشت: هر کسی از جایش بلند شد حرف از رفراندوم برای تغییر آن بزند درست نیست.
امام جمعه زنجان گفت: برخی از مواد و مفاد قانون اساسی به صورت موردی می‌تواند مورد تجدید نظر واقع شود که آن هم ساز وکار خودش را دارد.
خاتمی گفت: قانون اساسی یک کشور چند سال یک بار عوض شود؛ آنانی که قبله شان آمریکا است بدانند که قانون اساسی فعلی آمریکا مربوط به ۱۸۰ سال گذشته است.
وی تصریح کرد: آنانی که حرف از دموکراسی می‌زنند اگر اندکی انصاف داشته باشند می‌بینند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی‌ترین و مردمی‌ترین قانون است.
خاتمی به ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب قشر دانشجو به عنوان قشر روشنفکر، پیشتاز و منشأ حرکت جامعه معرفی شده و دشمن اکنون از جهاد علمی شکل گرفته در کشور بیمناک است، امروز دانشمندان ما در علوم مختلف قدم‌های بزرگی را برداشته‌اند.
وی با بیان اینکه آمریکا دلسوز ملت ایران نیست، تاکید کرد: آنچه به عنوان یک واقعیت مهم باید مورد توجه قرار گیرد و همه آحاد جامعه بویژه نسل جوان به آن توجه داشته باشند، این است که آمریکا هرگز تحمل وجود ایران مقتدر و پیشرفته را ندارد.
امام جمعه زنجان بیان داشت: ما نمی‌گوییم ایران بهشت است، نابسامانی‌ها و مشکلات و سوء مدیریت هم هست، ولی چرا مشکلات ما را در رسانه‌هایشان چند برابر نشان می‌دهند و امروز ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم و باید حواسمان باشد که آمریکا به هیچ وجه دلسوز ما نیست.