مقاومت عامل تبدیل سنگ به موشک در فلسطین

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی که پیش از ظهر دوشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت مجازی و وبیناری برگزار شد، با اشاره به آثار ارسالی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه به این جشنواره، گفت: این جشنواره […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی که پیش از ظهر دوشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت مجازی و وبیناری برگزار شد، با اشاره به آثار ارسالی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه به این جشنواره، گفت: این جشنواره بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه آموزش پژوهش محور، یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه‌های علمیه است، افزود: حوزه‌های علمیه با اتکا به برنامه‌های پژوهشی جان تازه می‌گیرند و این مطلب بایستی به همه طلاب و روحانیون و حوزه‌های علمیه منتقل شود.

وی با بیان اینکه جامعه شیعه هیچ وقت در طول تاریخ به اندازه امروز از لحاظ کمیت به این وسعت نبوده است، تاکید کرد: هیچ وقت از لحاظ قدرت نیز حوزه‌های علمیه به کارآمدی امروز نبوده است و هیچ وقت به اندازه امروز از امکانات برخوردار نبوده است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: علامه امینی (ره) با شرایط بسیار سخت و دشوار به دنبال منابع مطالعه بودند اما امروز با وجود نرم افزارها ارتباط با تمام کتابخانه های دنیا آن هم در خانه ممکن شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه نهادینه کردن اخلاق در جامعه است، گفت: اکنون که به تازگی ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشته‌ایم نباید به لحاظ اخلاقی به عقب تر از شروع ماه رمضان برگردیم، و در این خصوص داوطلبان انتخابات با مدنظر قراردادن این نکته بسیار مهم به جای تخریب دیگران به توانمندی‌های خود بپردازند و از تخریب دیگران بپرهیزند.

آیت الله حسینی بوشهری ایجاد بینش سیاسی و اجتماعی در مردم را از وظایف دیگر حوزه دانست و گفت: تبیین همه جانبه دین بر اساس شناخت عمیق مکتب از دیگر وظایف بسیار مهم حوزه‌های علمیه است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در شرایطی این جشنواره برگزار می‌شود که جهان اسلام سوگوار و عزادار جنایات علیه مسلمانان جهان است، گفت: از یک سو دختران مظلوم شیعه به دلیل جهل و قساوت عده‌ای که بویی از بشریت نبرده‌اند به خاک و خون کشیده می‌شوند و از سوی دیگر شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردان و زنان و کودکان فلسطینی را به دست رژیم غاصب صهیونیستی هستیم. وی در ادامه افزود: تخریب قبور ائمه بقیع نیز آغازگر حرکتی جاهلانه بود که نتیجه آن حوادث کنونی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ملت مقاوم فلسطین مقتدرانه در مقابل حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است، تصریح کرد: با همت و اراده و مقاومت سالیان گذشته، مقاومت فلسطین که روزی با سنگ در مقابل ظلم صهیونیست‌ها بود، امروز با موشک‌های قوی، پایتخت جعلی رژیم کودک کش صهیونیستی را به لرزه انداخته و خواب از چشم آنان ربوده‌اند.