مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت تمدید شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان، امین مرادی اظهار داشت: دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با هدف کشف و حمایت از استعدادها در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان و در چهار بخش بین الملل، سراسری، ویژه و جنبی از ۲۳ تا ۲۵ تیر در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان، امین مرادی اظهار داشت: دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با هدف کشف و حمایت از استعدادها در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان و در چهار بخش بین الملل، سراسری، ویژه و جنبی از ۲۳ تا ۲۵ تیر در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش بین الملل جشنواره غیررقابتی بوده و بخش سراسری در چهار زیر مجموعه گروه نوازی، دو نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی برگزار می‌شود که بخش مولودی خوانی آن مختص آقایان است.
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بخش ویژه مختص به آثاری با محور حماسه‌خوانی و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد بود و شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از شعرهای حماسی و ملی، آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در صورت پذیرفته شدن در این رویداد حضور پیدا کنند.
مرادی با بیان اینکه شرایط جشنواره در بخش تک‌نوازی در ۲ رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال (نوجوانان) و ۱۹ سال به بالا (بزرگسالان) است، افزود: سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان در تاریخ برگزاری جشنواره نباید از ۱۳ سال کمتر یا از ۱۹ سال بیشتر باشد.
مرادی یادآور شد: حداکثر زمان اجرای برنامه در بخش تک‌نوازی پنج دقیقه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه دانش موسیقایی در زمینه تئوری ریتم و شناخت مقام‌های دف در این بخش دارای امتیاز است.
وی اظهار داشت: گروه‌ها و نفراتی که رتبه اول دوره نهم جشنواره را کسب کرده‌اند در همان بخش و با همان ترکیب نمی‌توانند در دوره دهم شرکت کنند، این افراد می‌توانند در سایر بخش‌ها حضور داشته باشند.
وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند، آثار خود را مطابق با مقررات و شرایط عمومی جشنواره در سایت http://www.artfest.ir بارگذاری کرده و یا به صورت فیزیکی به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری استان کردستان به آدرس سنندج – خیابان شهید تعریف – پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی – کدپستی ۶۶۱۷۶۱۵۶۵۱ ارسال کنند.
مرادی اظهار کرد: نتایج مرحله اول و اسامی پذیرفته شدگان در بخش مسابقه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ اعلام و بخش نهایی و رقابتی از ۲۵ تا ۲۷ تیر همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۲۷۱۲۵ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل کنند.

منبع : مهر نیوز