میزگرد تخصصی بررسی انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی رادیو گفت و گو، پنجمین انتخابات پارلمانی عراق، صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد تا نزدیک به ۲۴ میلیون شهروند عراقی واجد شرایط رأی‌دهی، ۳۲۹ نماینده دور جدید پارلمان را انتخاب کنند. اهمیت این انتخابات به ویژه با توجه به تحولات منطقه سبب شده […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی رادیو گفت و گو، پنجمین انتخابات پارلمانی عراق، صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد تا نزدیک به ۲۴ میلیون شهروند عراقی واجد شرایط رأی‌دهی، ۳۲۹ نماینده دور جدید پارلمان را انتخاب کنند.

اهمیت این انتخابات به ویژه با توجه به تحولات منطقه سبب شده تا ائتلاف‌ها و جریانات شیعی در عراق اهتمام خاصی به انتخابات زودهنگام پارلمانی داشته باشند. با توجه به این‌که از درون پارلمان رئیس جمهور و نخست وزیر نیز انتخاب می‌شوند، اهمیت انتخابات بسیار مهم است، چون در عراق تنها این انتخابات است که می‌تواند سرنوشت سیاسی را تعیین کند. از این رو رادیو گفتگو با مشارکت سردبیر پرس میزگردی را با هدف بررسی انتخابات پارلمانی عراق؛ تبعات و آثار منطقه ای آن تدارک دیده و به روی آنتن می برد.

در این برنامه که به پرسش های مهمی از جمله آینده سیاسی عراق بعد از انتخابات و بستر تلاش های فرامنطقه ای برای اثرگذاری در انتخابات عراق، پاسخ داده خواهد شد آقایان سید رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد منطقه و علی الازبرجاوی نماینده حزب رویکرد ملی عراق در ایران به تحلیل و ارزیابی خواهند پرداخت.

برنامه گفتگوی سیاسی روز یکشنبه ۱۸ مهر به تهیه کنندگی مهسا غیاثوند از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ از شبکه رادیویی گفت و گو و درگاه های نشر سردبیر پرس به صورت زنده پخش خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده و مستقیم از موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و همچنین از طریق برنامه کاربردی ایران صدا و یا با مراجعه به سایت رادیو گفت و گو به نشانی http://radiogoftogoo.ir شنونده باشند.

منبع : مهر نیوز