می‌آییم تا دشمنان را مایوس کنیم/اقتدار کشور در گرو مشارکت حداکثری

سردبیر پرس؛ گروه استان‌ها: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر که تا چند هفته دیگر شاهد آن خواهیم بود یکی از تصمیم‌های سرنوشت ساز ملت ایران است؛ تصمیمی که اگر آگاهانه و از روی علم گرفته شود می‌تواند زندگی ۸۰ میلیون ایرانی را سامان دهد و در صورتی که فرد ناکارآمدی انتخاب شود مشکلات روز […]

سردبیر پرس؛ گروه استان‌ها: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر که تا چند هفته دیگر شاهد آن خواهیم بود یکی از تصمیم‌های سرنوشت ساز ملت ایران است؛ تصمیمی که اگر آگاهانه و از روی علم گرفته شود می‌تواند زندگی ۸۰ میلیون ایرانی را سامان دهد و در صورتی که فرد ناکارآمدی انتخاب شود مشکلات روز به روز افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر مشارکت همه اقشار، گروه‌های سیاسی، اصناف، و ورزشکاران، علما، دانشجویان و… می‌تواند اعتبار انتخابات را افزایش داده و این امر سبب می‌شود رئیس جمهور آینده با پشتوانه محکم‌تری در راستای اجرای خواسته‌های مردم گام بردارد.
یکی از این اقشار اهل سنت هستند که می‌توانند در تعیین سرنوشت خود شریک بوده و فردی را برگزینند. این مسئله در خراسان شمالی که بخشی از مردمش را اهل سنت تشکیل می‌دهند پر رنگ تر است؛ تاکنون نیز اهل سنت خراسان شمالی همواره پا به پای دیگر مردم پشتیبان نظام بوده‌اند و به عبارتی جمهوری اسلامی ایران را از خودشان می‌دانند.
از این رو است که علما اهل سنت همواره مردم را به حفظ وحدت، مشارکت در برنامه‌های سیاسی مانند راهپیمایی‌ها و از همه مهم‌تر انتخابات می‌کنند.
هدف دشمن مشارکت پایین است
بایرام آخوند دهش، امام جماعت مسجد محمد رسول الله بجنورد در این خصوص به خبرنگار سردبیر پرس گفت: شرکت و حضور حماسی در انتخابات وظیفه همه مردم است و علما با استفاده از تریبون‌هایی که در اختیار دارند باید برای مردم نقش این حماسه و تأثیر آن بر زندگی انسان‌ها را تبیین کنند.
وی افزود: ملت ایران همواره با حضوری آگاهانه در عرصه انتخابات موجب شگفتی جهانیان شده‌اند؛ حضور گسترده در انتخابات پیش رو ضمن افزایش اقتدار ایران، به معنای خنثی سازی تمامی توطئه‌های دشمن است که می‌کوشند تا با ایجاد ناامیدی در جامعه مشارکت مردم را در پای صندوق‌های رأی پایین آورند.
آخوند دهش با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ سرنوشت‌ساز خواهد بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون باید تمام ظرفیت‌های جامعه هم چون رسانه‌ها، گروه‌های سیاسی، روحانیت و بسیاری دیگر از اقشار جامعه برای مردم از اهمیت انتخابات و حضور حداکثری صحبت کنند تا بار دیگر همانند گذشته شاهد حماسه‌ای در ایران اسلامی باشیم.
پیشرفت‌های نظام برای جوانان تشریح شود
الله نظر آخوند پرویزی، امام جماعت اهل سنت مسجد خاتم الانبیا بجنورد نیز به خبرنگار سردبیر پرس گفت: بی تردید انتخابات و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و شرکت حداکثری مردم در آن موجب حفظ اقتدار و پیشرفت کشور در برابر توطئه دشمنان می‌شود.
وی افزود: در واقع تجربه ثابت کرده که حضور حداکثری مردم در انتخابات همواره باعث مأیوس کردن دشمنانی شده که به دنبال براندازی انقلاب و اسلام هستند.
آخوند پرویزی با بیان اینکه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی برای مردم داشته است، تصریح کرد: گرچه برخی مشکلات اقتصادی برای مردم به دلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در کشور ایجاد شده ولی الحق و الانصاف بعد از پیروزی انقلاب، کشور در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی، علمی، پزشکی و نظامی پیشرفت‌های زیادی داشته است که باید برای جوانان تبیین شود.
مردم پیرو واقعی نظام هستند
الله یارآخوند درخشان، امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: حضور در انتخابات و حماسه آفرینی در این عرصه به واسطه وجود دشمنان داخلی و خارجی همیشه موجب خنثی سازی دسیسه‌هایی بوده که از ابتدای انقلاب نسبت به این کشور وجود داشته است.
وی افزود: استکبار جهانی و کشورهای غربی همیشه به دنبال آن بوده‌اند که مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند ولی مردم همیشه ثابت کرده‌اند پیرو واقعی نظام و رهبری هستند.
یار آخوند درخشان با بیان اینکه مشارکت اثرگذار مردم مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های دشمنان نظام است، گفت: وحدتی که هم اکنون بین برادران شیعه و سنی در کشور حاکم است حاصل خون هزاران شهیدی است که برای حفظ ارزش‌های اسلامی از جان خود گذشتند.
این عالم اهل سنت در انتها بیان داشت: مردم شهیدپرور ایران بازهم برای حفظ این ارزش‌ها، حضوری حماسه ساز در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.
اهل سنت خراسان شمالی که طی سالیان پس از انقلاب همواره در کنار دیگر مردم ولایت مدار خراسان شمالی در صحنه‌های حساس حضور داشته‌اند، اکنون نیز عزم خود را جزم کردند تا با حضور در انتخابات امید بسیاری از خناثان را ناامید کنند.