نباید بدعهدی دشمنان ایران اسلامی را در برجام نادیده گرفت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه‌های نماز جمعه دلیجان گفت: یکی از نشانه‌های انسان‌های با تقوا داشتن قلب سالم است قلب مرکز درک و فهم و شناخت و معرفت و تعقل است در روز قیامت دارایی شخص، همسر و فرزند نمی‌توانند گره گشایی برای ما داشته باشند بلکه فقط قلب […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه‌های نماز جمعه دلیجان گفت: یکی از نشانه‌های انسان‌های با تقوا داشتن قلب سالم است قلب مرکز درک و فهم و شناخت و معرفت و تعقل است در روز قیامت دارایی شخص، همسر و فرزند نمی‌توانند گره گشایی برای ما داشته باشند بلکه فقط قلب سالم است که می‌توانند ما را به عالم هستی نزدیک کند.

وی افزود: کسانی که به کفر گرایش پیدا می‌کنند و با وجود نعمات الهی باز به خداوند ایمان نمی‌آورند، پند نمی‌گیرند، اصلاح نمی‌شوند، خداوند بر دل این افراد که منصرف شدند، جهاد را ترک کرده و دنبال هوا و هوس هستند، مهر باطل می‌زند.

معلولان باید از لحاظ درمانی، مسکن، بیمه، تسهیلات دغدغه‌ای نداشته باشند

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: تعدادی از افراد جامعه به دلایلی از جمله حوادث، جنگ و… معلول می‌شوند جایگاه این عزیزان باید حفظ شود همچنین سالمندان و سالخوردگان نیز که به سنین پیری رسیدند باید مورد توجه ویژه از طرف خانواده و حاکمیت قرار بگیرند.

حجت الاسلام غفوری گفت: معلولان باید از لحاظ درمانی، مسکن، بیمه، تسهیلات دغدغه‌ای نداشته باشند و از خانواده آنها تقدیر شود ضمن گرامیداشت این روز عزیز قدردان زحمات خانواده معلولین و سازمان بهزیستی دلیجان هستیم.

وی افزود: مذاکرات اخیر برجام در وین نشان داد ایران اسلامی با عزمی راسخ و جدی در برجام حاضر خواهد شد اگر چه نباید بدعهدی‌های برجام در سال‌های گذشته را نادیده گرفت اما از تیم مذاکره ایران می‌خواهیم با صلابت و با حفظ خط قرمزهای کشور وارد عرصه مذاکره شوید و تسلیم زیادی خواهی دشمن نشود.

مدیریت و ساماندهی منابع آبی در حوزه کشاورزی و آب شرب ضروری است

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: متأسفانه امروز تنش آبی فراگیر شده و سطح آب سدها نیز به دلیل کاهش بارش پایین آمده است. در خیلی از مشکلات منابع مالی دخیل نیست آنچه امروز برای رفع تنش آبی ضروری است، مدیریت و ساماندهی منابع آبی در حوزه کشاورزی و آب شرب است.

حجت الاسلام غفوری گفت: جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه، آب و فاضلاب و نهادهای مربوطه باید سمت روش‌هایی برای مدیریت آب بروند که با کمترین آب، بهترین محصول را که مورد نیاز شدید کشور است، تولید کنیم.
منبع : مهر نیوز