نظام بانکی را با دانش بنیان اسلامی کنیم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر تصمیم گیری درباره نظام بانکی اظهار داشت: اگرچه برخی از فقها در زمینه کارمزد حرفی ندارند اما می‌توان هزینه‌ها را جداگانه حساب کرد. وی با بیان اینکه برخی از مردم دغدغه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر تصمیم گیری درباره نظام بانکی اظهار داشت: اگرچه برخی از فقها در زمینه کارمزد حرفی ندارند اما می‌توان هزینه‌ها را جداگانه حساب کرد.
وی با بیان اینکه برخی از مردم دغدغه سود تسهیلات را دارند، ادامه داد: حذف این کارمزد و سود سبب می‌شود تا افراد مؤمن سرمایه دار، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها قرار دهند.
وی بر لزوم دانش بنیان کردن نظام بانکی تاکید کرد و گفت: پیچ وخم اداری حاکم بر نظام بانکی باید پرچیده شود و نظام بانکی را با دانش بنیان کردن، اسلامی کنیم.
آیت الله لائینی با عنوان اینکه برخی انسان‌ها نگاهشان به غرب است، تصریح کرد: چرا در زمینه نظام بانکی از آنها یاد نمی‌گیریم زیرا میزان سود تسهیلات آنها بسیار پایین‌تر است.
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه با دانش بنیان کردن می‌توان در سیستم بانکی تحول ایجاد کرد، گفت: باید به برکت در نظام بانکی توجه کنیم و نباید نگاه مادی و سودمحور داشت.
وی ادامه داد: در نظام بانکی و پولی باید به مفهوم توکل، قرض الحسنه، حذف سود، گره گشایی از مردم توجه کنیم و علاوه بر این بلندپروازی‌ها را کم کنیم و نیازی نیست که در مناطق گران و لوس، بانک‌ها شعبه داشته باشند.

منبع : مهر نیوز