نگاه تحول گرا لازمه پیشرفت گرگان/توسعه با مشارکت مردمی شدنی است

سردبیر پرس – گروه استان ها: آگاهی از برنامه های نامزدهای شورای شهر می تواند در انتخاب فرد اصلح به مردم کمک کند لذا در این خصوص با «مسعود یونسی» نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان گفته کردیم که در ذیل خواهد آمد: * خودتان را معرفی کنید؟ مسعود یونسی، متولد ۱۳۶۸، دارای مدرک […]

سردبیر پرس – گروه استان ها: آگاهی از برنامه های نامزدهای شورای شهر می تواند در انتخاب فرد اصلح به مردم کمک کند لذا در این خصوص با «مسعود یونسی» نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان گفته کردیم که در ذیل خواهد آمد:

* خودتان را معرفی کنید؟

مسعود یونسی، متولد ۱۳۶۸، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه دامغان که از سال ۹۵ تا به حال در دانشگاه علوم پزشکی گرگان مشغول به فعالیت هستم.

* دلیل حضور در انتخابات شورای شهر؟

مدیریت شهری با مدیریت اجرایی در دستگاه های اجرایی کاملاً متفاوت است و چالش های بسیاری را پیش روی اعضای این شورا قرار داده در نتیجه، رو به رو شدن با چالش های این بخش و تلاش برای کنترل و حل آن دلیل ورود بنده به این عرصه است.

بالتبع این کار بسیار دشوار است زیرا همزمان باید در کنار رضایت مردم به حوزه هایی از قبیل ترافیک، فضای سبز، مسائل زیست محیطی و غیره توجه کرد که این امر نیازمند نگاه تحول گرا است.

بنده معتقد هستم شعارهایی که در این حوزه مطرح می شود باید متناسب با ظرفیت های موجود در شهر و شورای شهر باشد و مساله دیگر تحقق برنامه های گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار مدیریت جوان و جهادی در همه سطوح مدیریتی است.

* چه برنامه هایی برای شورای فعلی دارید؟

اعضای شورای شهر باید شناخت جامع و کاملی از منابع مالی و درآمدهای شهر داشته باشند تا بتوانند آن را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنند. شورا یک دستگاه نظارتی است و اولین مرجعی که باید شورا برآن نظارت کند شهرداری است، البته این نظارت در راستای انجام بهتر امور از مجاری قانونی است و نباید اینگونه تلقی شود که شورای شهر در تقابل با شهرداری قرار دارد.

* برنامه شما برای رسیدن به درآمدی ثابت و پایدار چیست؟

برنامه های مختلفی برای این کار وجود که مهم ترین آن، گسترش صنعت توریسم است که قطعاً می تواند درآمدهای پایداری را برای شهرداری به وجود آورد همچنین تاکید بنده این است که ما باید با برون سپاری پروژه ها به فکر صرفه جویی های پایدار در هزینه ها باشیم.

بیان کردید گردشگری؛ چه برنامه هایی برای بافت تاریخی دارید؟

علاوه بر احیای و مرمت بافت باید در زمینه نرم افزاری و جذب توریست با استفاده از چهره های سرشناس کشوری و طراحی برنامه های دیگر در این راستا اقدام کرد.

برنامه شما برای حفظ میراث و هویت شهر چیست؟

در دهه های اخیر شاهد بودیم بسیاری از نمادهای هویتی گرگان نظیر کوچه باغ ها، دروازه ها و کریدورهای انسانی تضعیف و تخریب شده و نمادهای مدرن یعنی برج ها و مجتمع های تجاری جای آن را گرفته است که سازمان زیباسازی شهرداری گرگان برای بازیافت المان های هویتی گرگان دست به اقداماتی نظیر بازسازی نمای ساختمان های سنتی، سنگفرش کردن برخی معابر و نقاشی های سنتی بر روی دیوارهای سطح معابر زده است.

از آنجایی که اینگونه اقدامات نیازمند مطالعات تخصصی و جامعی است باید از شتاب و عجله در اجرای این فعالیت ها کاسته شود و با نگاهی جامع در راستای زیباسازی شهر و بازگرداندن نمادهای هویتی شهر گرگان گام برداشت.

* با توجه به صبغه شما در کارهای عمرانی، نظر شما در این بخش چیست؟

با توجه به وضعیت شهر گرگان در ترافیک بالا به دلیل فروش تراکم در قسمت جنوبی شهر و نبود زیرساخت های جاده ای برای کنترل ترافیک قطعاً نظارت جدی بر تراکم فروشی در منطقه جنوبی شهر و در جاده ناهارخوران خواهم داشت و همچنین در زمینه عرصه های عمومی شهری نیز باید بازبینی هایی در حوزه پیاده مداری صورت بگیرد.

در این حوزه، مسائلی همچون تراکم، ایمنی آسایش و آرامش عابران پیاده، دسترسی آسان برای معلولان، سر و صدا و … مورد توجه است. همچنین ساخت شهری و فضای سبز شهری هم که می تواند نشاط آور و باعث وحدت مردم در محلات گرگان شود که از نظر بنده قطعاً نیاز به تغییر دارد تا بتوانیم در تمامی محلات و منطقه ها، توزیع عادلانه امکانات تفریحی را داشته باشیم.

برنامه شما برای استاندارد و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی چیست؟

استانداردسازی باید در دو حوزه ساخت و بهره برداری به صورت مجزا پیاده شود بدین صورت که هم در ساخت و هم در بهره برداری این امر در نظر گرفته شود و باید با نگاهی تحول گرا و مردم مدار، در جهت رفع نقص و اشکالات این بخش تلاش کرد.

سخن آخر؟

گرگان، شهری است که از همه اقوام، مذاهب، فرهنگ ها و سلیقه ها در آن حضور داشته و باید با همدلی و یکدلی دست به دست هم داده تا شهری آباد، توسعه یافته و آباد داشته باشیم.

شورای اسلامی شهر، محلی برای تصمیم گیری در حوزه مدیریت شهری است و انتخاب آگاهانه، هوشمندانه و درست مردم باعث رشد و پویایی بیشتر در مدیریت شهر گرگان خواهد شد.
منبع : مهر نیوز