هدف عاشورا اصلاح امور امت است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در نماز ظهر عاشورای فردیس که در مصلای این شهر اقامه شد، با اشاره به هدف نهضت عاشورا اظهار کرد: در جریان عاشورا شاهد تقابل دو دیدگاه و اردوگاه بودیم. وی بیان کرد: مبادا نهضت بزرگ حسینی را در حد تقابل قومی و قبیلگی تنزل دهند […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در نماز ظهر عاشورای فردیس که در مصلای این شهر اقامه شد، با اشاره به هدف نهضت عاشورا اظهار کرد: در جریان عاشورا شاهد تقابل دو دیدگاه و اردوگاه بودیم.
وی بیان کرد: مبادا نهضت بزرگ حسینی را در حد تقابل قومی و قبیلگی تنزل دهند و یا به درس مذاکره تحریف کنند
امام جمعه فردیس تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی را باید از شعارها و آرمان‌های خود سیدالشهدا (ع) شناخت و به آن اقتدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری واقعی، اقتدای به امام حسین (ع) در سبک زندگی فردی و اجتماعی است و این است معنی لبیک یا حسین (ع) که باید به آن اقتدا کرد.
حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر روش است و نباید به عنوان هدف مطرح شود، هدف عاشورا اصلاح امور امت بود.
وی اظهار کرد: پیامبران وقتی می‌فرمایند می‌خواهیم اصلاح نمائیم اینطور بیان می‌کنند: وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَی مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ (سوره هود، آیه ۸۸)، به اسم اصلاح گفتند حجاب را به رفراندوم بگذاریم، هدف اینها این است که بعد از کشف حجاب، شراب خواری و مرکز فساد را هم آزاد کنند، اما آگاه باشید اصلاح طلبی، استوار کردن اصول دین خداست.

منبع : خبرگزاری مهر