هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه مردم خراسان‌جنوبی است

رضا سلم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهارکرد: در عید فطر ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه‌ها و کفاره‌های مردم مؤمن و روزه‌دار خراسان‌جنوبی خواهد بود. مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این هزار و ۳۶۴ پایگاه تعداد ۲۲۸ پایگاه در مراکز امداد در معابر و […]

رضا سلم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهارکرد: در عید فطر ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۳۶۴ پایگاه آماده جمع‌آوری فطریه‌ها و کفاره‌های مردم مؤمن و روزه‌دار خراسان‌جنوبی خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این هزار و ۳۶۴ پایگاه تعداد ۲۲۸ پایگاه در مراکز امداد در معابر و میادین شهرها، ۱۳۷ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۴۵۹ پایگاه در شورای زکات روستایی، ۲۷۳ پایگاه در مساجد و مصلی‌های نماز عید و ۲۶۷ پایگاه نیز در مؤسسات خیریه خواهد بود.
سلم‌آبادی با بیان اینکه تعداد کل پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه در سال ۹۹ هزار و ۵۳۵ پایگاه بوده است، افزود: فطریه سال گذشته ۱۵۴ پایگاه در مراکز امداد، ۱۷۲ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۳۹۰ پایگاه در شورای زکات زکات روستایی، ۳۸۱ روستا در مساجد و ۵۳۸ پایگاه نیز در مؤسسات خیریه ایجاد شده بود.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی، مراکز نیکوکاری در سطح استان با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری خواهند کرد.
سلم‌آبادی به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره‌کرد و افزود: مردم خیر استان با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص بیماری منحوس کرونا، نیز می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کنند و کمیته امداد زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده را در اسرع وقت در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد کرد.