وجود ۶۱ مجوز چاپخانه در خراسان جنوبی/لزوم ایجاد مجتمع چاپخانه ها

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی فرخنده ظهر شنبه در نشست تسهیل و رفع موانع صنعت چاپ استان با اشاره به سابقه ۷۰ ساله صنعت چاپ در خراسان جنوبی، بیان کرد: با وجود مشکلات حوزه چاپ و نشر، فعالیت در این عرصه در استان متوقف نشده و امروز در شرق کشور، جزو مدعیان چاپ هستیم. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی فرخنده ظهر شنبه در نشست تسهیل و رفع موانع صنعت چاپ استان با اشاره به سابقه ۷۰ ساله صنعت چاپ در خراسان جنوبی، بیان کرد: با وجود مشکلات حوزه چاپ و نشر، فعالیت در این عرصه در استان متوقف نشده و امروز در شرق کشور، جزو مدعیان چاپ هستیم.
وی از وجود ۶۱ مجوز چاپخانه در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امروز نه تنها صنعت چاپ در استان حرفی برای گفتن دارد بلکه سفارش‌هایی از دیگر استان‌ها مانند تهران در خراسان جنوبی انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات حوزه چاپ و نشر، ادامه داد: افزایش تعرفه‌های آب و برق، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و استیجاری بودن بعضی از چاپخانه‌ها، بخشی از مشکلات فعالان این عرصه است که رفع آن‌ها نیازمند تعامل همه دستگاه‌های مربوط است.
وی با بیان اینکه نیازمند همکاری همه متولیان برای ایجاد شهرک صنعت چاپ با هدف تجمیع چاپخانه‌ها هستیم، گفت: با توجه به رسالت خطیر دستگاه‌های فرهنگی در بزنگاه‌های مختلف نظام، نیازمند انبارهایی در عرصه جنگ نرم هستیم.
فرخنده با اظهار امیدواری به اینکه با برگزاری این جلسه بخش زیادی از مشکلات موجود در حوزه صنعت چاپ خراسان جنوبی با همکاری همه مدیران دستگاه‌های مربوط برطرف خواهد شد، افزود: در آینده نتایج این جلسه برای شفاف سازی در این خصوص و رفع ابهامات موجود اعلام خواهد شد.