وضعیت حقوق بشر در عربستان نگران‌کننده است/اصلاحات بی‌نتیجه ولیعهد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وبگاه سعودی لیکس، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی موسوم به CSIS در جدیدترین گزارش خود ضمن انتقاد از ادعاهای مطرح شده از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره اصلاحات اساسی در این کشور، عنوان کرد: اقدامات وی شتاب زده، بی نظم و فاقد نتیجه است. در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وبگاه سعودی لیکس، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی موسوم به CSIS در جدیدترین گزارش خود ضمن انتقاد از ادعاهای مطرح شده از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره اصلاحات اساسی در این کشور، عنوان کرد: اقدامات وی شتاب زده، بی نظم و فاقد نتیجه است.
در این گزارش آمده است: ایجاد فضای باز سیاسی در عربستان سعودی تا حدود زیادی محقق نشده است، روند اصلاحات ضعیف است و وزارتخانه‌های مختلف در عربستان با یکدیگر تداخل فعالیت دارند.
مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی که مقر آن در واشنگتن قرار دارد، در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی بسیار نگران کننده است، برخی از مخالفان ناپدید شده و برخی دیگر اعدام می‌شوند و همه این اقدامات بدون گذراندن روند قانونی انجام می‌شود.
گفتنی است در روزهای اخیر بسیاری از محافل حقوق بشری با اشاره به پرونده سیاه حقوق بشری حاکمیت عربستان سعودی، از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند به این کشور سفر نکند. تحلیلگران معتقدند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سوء استفاده از سفر رئیس جمهور آمریکا، سیاست‌های ضد بشری خود را تشدید خواهد کرد. قتل جمال خاشقجی، اعدام گسترده مخالفان و بازداشت آنها و جنگ خانمان سوز یمن سه پرونده عمده جنایات ولیعهد سعودی در سالهای اخیر محسوب می‌شوند.

منبع : مهر نیوز