پذیرش ۸۰۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان فارابی طی ۲۲ ماه گذشته

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از ۱۷ اسفند ماه سال ۹۸ تصمیم گرفته شد بیمارستان فارابی یکی از بیمارستان‌های بزرگ استان کرمانشاه به عنوان دومین بیمارستان کرونایی پس از بیمارستان گلستان با اختصاص یک بخش پذیرش و درمان بیماران کرونایی را انجام دهد. وی افزود: طی ۲۲ ماه گذشته هشت […]

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: از ۱۷ اسفند ماه سال ۹۸ تصمیم گرفته شد بیمارستان فارابی یکی از بیمارستان‌های بزرگ استان کرمانشاه به عنوان دومین بیمارستان کرونایی پس از بیمارستان گلستان با اختصاص یک بخش پذیرش و درمان بیماران کرونایی را انجام دهد.
وی افزود: طی ۲۲ ماه گذشته هشت هزار و ۷۰ بیمار کرونایی در بخش کرونا بیمارستان فارابی پذیرش شدند که ۹۶ درصد بیماران با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تشکر از کادر درمان بیمارستان فارابی، تصریح کرد: در مدت ذکر شده همه پزشکان و کادر درمان بیمارستان فارابی و نیروی پشتیبانی که به بخش کرونایی افزوده شده همکاری خوب و مناسبی را داشته و فداکارانه به دل خطر زدند.
محمدی با گرامیداشت فداکاری شهدا مدافع سلامت بیمارستان فارابی، گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیمارستان فارابی با استقامت و فداکاری خود در مهار بیماری کرونا در کرمانشاه تلاش بسیاری کردند و بخش‌های بیماران مغز و اعصاب و روانپزشکی را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادند و با تعداد کاهش بستری‌های کرونایی در این بیمارستان تصمیم به تعطیلی بخش کرونا بیمارستان فارابی گرفته شد.
وی با اشاره به قدرت سرایت و انتشار بالای سویه جدید امیکرون کرونا، بیان کرد: قطعاً تعداد بیماران کرونا امیکرون در استان کرمانشاه رو به افزایش است و تاکنون بر طبق آزمایش پی. سی. آر ۱۲ مورد ابتلاء امیکرون در استان کرمانشاه شناسایی شده است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: شهروندان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلاء به سویه جدید کرونا مؤثر است.

منبع : مهر نیوز