پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند مشارکت همگانی است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علی وحدانی فر در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن با توصیه خود و مردم به مراعات تقوای و پرهیز از گناه، تهمت زدن را امری بسیار ناپسند خواند و افزود: بازار تهمت این روزها داغ است و این مسائل دین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علی وحدانی فر در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن با توصیه خود و مردم به مراعات تقوای و پرهیز از گناه، تهمت زدن را امری بسیار ناپسند خواند و افزود: بازار تهمت این روزها داغ است و این مسائل دین و حسنات را از بین خواهد برد.
وی تاکید کرد: هرکجا تهمتی عنوان کردید آن را ثابت کنید که به فرموده امام صادق در تپه آتش قیامت خواهید ماند تا حساب آخرین نفر تمام شود و بعد به حساب شما رسیدگی شود.
وحدانی فر تصریح کرد: مراقب باشید تهمت مانند کبریت زیر پر خشک است.
وی با اشاره به شعار سال و نگاه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری افزود: جهش و رونق تولید در کلام رهبر انقلاب بسیار حائز اهمیت است و نگاهی اقتصادی است که در سال‌های گذشته بارها به آن اشاره فرمودند و از اولویت‌ها است.
وحدانی فر جهش تولید را بعهده مسؤولین و مشارکت را هم بر عهده مردم دانست و ابراز داشت: به فرموده رهبری مشارکت مردم تکلیف شرعی و دینی است که همه ما هر آنچه می‌توانیم قدم بر داریم.
وی تولید را حلال تمامی مشکلات عنوان و تصریح کرد: تولید، استقلال و امنیت، معضل و کسری اقتصاد کشور را حل خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه تولید از تکانه‌های داخلی و خارجی کشور حراست خواهد کرد تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید همه مردم مشارکت و حضور داشته باشند تا عزت و اعتماد بنفس ملی ارتقا یابد.
حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: بخشی از عوامل عقب ماندگی و مشکلات اقتصادی، خارجی و بخشی دیگر داخلی است.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید همه پای کار باشیم و اجازه ندهیم شعار رهبری بر زمین بماند.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی آب و شعار جهانی امسال افزود: شعار آب برای صلح است، چرا که مسئله آب حیاتی خواهد بود.
وحدانی فر با بیان اینکه آب از صنعت، پتروشیمی و پالایشگاه مهمتر است، افزود: باید برای استفاده از ظرفیت حدکثری آب در استان کار انجام دهیم و درواقع استان ما در زمینه آب بی شفاخو است که از عمق ناراحتی از کلمات به زبان مادری استفاده می‌کنم.
وی بیان کرد: استانی که ۱۱ درصد آب را دارد، اما چیزی از مارون و کوثر به استان نمی‌رسد و دشت‌های کلاچوی شهرستان تشنه هستند و قرار است از چم شیر به ما آب دهند.
وی تصریح کرد: در مورد سد کوثر ناگفته‌ها داریم که در فرصت مناسب بیان خواهم کرد.
وحدانی فر با اشاره به اقدامات انجام شده دولت در زمینه آب شهرستان خاطر نشان کرد: کارهای خوبی برای آب از جمله احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی و احداث سد سرپری که فعالیت شبانه روزی آن به لطف پیمانکار در حال انجام است، اما بدلیل محرومیت عمیق به چشم نمی آیند را داریم.
امام جمعه دهدشت همچنین با انتقاد از وضعیت خط انتقال سد کوهبرد گفت: این سد دو سال است که آبگیری شده ولی متأسفانه هنوز بهره برداری نمی‌شود.
وحدانی فر همچنین به آب چهار شهر اشاره و تاکید کرد: پیشرفت این پروژه رضایت بخش نیست.
امام جمعه دهدشت صله رحم را از واجبات دانست و افزود: بخشی از مال خود را برای انفاق فقرا در نظر بگیریم و اگر هر کس بنوبه خود یتیم فامیلش را ببیند ما فقیر نخواهیم داشت.
منبع : مهر نیوز