پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید

به گزارش سردبیر پرس، وحید معدنی، مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران با اشاره به عملکرد تولید میگو در سال ۱۴۰۲ گفت: تولید و ذخیره سازی بیش از ۴.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در مزارع پرورش میگوی کشور، با وجود شیوع بیماری AHPND در استان‌های هرمزگان و بوشهر، منجر […]

به گزارش سردبیر پرس، وحید معدنی، مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران با اشاره به عملکرد تولید میگو در سال ۱۴۰۲ گفت: تولید و ذخیره سازی بیش از ۴.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در مزارع پرورش میگوی کشور، با وجود شیوع بیماری AHPND در استان‌های هرمزگان و بوشهر، منجر به برداشت بیش از ۴۹ هزار تن میگو شد و پیش بینی می‌شود، در سال ۱۴۰۳ با افزایش سطح زیرکشت به ۱۸ هزار هکتار هزار و تولید ۷۷ هزار تنی میگو برسیم.
وی افزود: در سالی که گذشت با پیگیری‌ها و همکاری‌های دوجانبه سازمان‌های شیلات ایران و دامپزشکی کشور، امکان دسترسی و ورود مولدین میگوSPF (عاری از بیماری) از منابع معتبر جهانی برای تقویت ژنتیکی و تولید لاروهایی با کیفیت برای مراکز تکثیر میگو به عنوان اولین حلقه کلیدی در تولید فراهم شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با همت و همیاری پرورش دهندگان پیشرو در استان‌های میگو پرور شاهد احداث و بهره برداری بیش از ۲۰ واحد نرسری در کشور در سال ۱۴۰۲ بوده‌ایم.
معدنی ادامه داد: برگزاری دو همایش ملی در استان‌های هرمزگان و بوشهر که تأثیرگذاری بسیار مثبتی در جریان سازی و تغییر بینش و نگرش تولیدکنندگان کشور داشته است در سال گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: توسعه پوشش بیمه از سطح مزارع پرورشی که با همکاری و مشارکت مستمر تشکل‌ها، صندوق بیمه، سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور، برای اولین بار در سامانه صندوق بیمه کشور، قابل دسترسی است، به انجام رسیده است.