پیشرفت‌های چشمگیر کشور بعد از انقلاب کاملا گویاست

به گزارش سردبیر پرس، عابدین خرّم در مراسم آغاز دهه فجر و گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مصلای امام خمینی (ره) تبریز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برپایه اعتقاد به خدا، رهبری الهی و وحدت و یکپارچگی ملت شکل گرفت و با تکیه بر این سه رکن اساسی، تداوم یافته و […]

به گزارش سردبیر پرس، عابدین خرّم در مراسم آغاز دهه فجر و گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مصلای امام خمینی (ره) تبریز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برپایه اعتقاد به خدا، رهبری الهی و وحدت و یکپارچگی ملت شکل گرفت و با تکیه بر این سه رکن اساسی، تداوم یافته و هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه باید عوامل شکل‌گیری و تداوم انقلاب را برای خودمان یادآوری و به نسل‌های آینده منتقل کنیم، افزود: مردم ما دوره حاکمیت سرتاپا وابسته طاغوت را که سراسر استبداد و دیکتاتوری به معنای واقعی بود، دیدند و پشت سر امام حرکت کردند و خداوند متعال به برکت مجاهدت آنان، انقلاب اسلامی را به این کشور عطا کرد.
خرّم با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم، تحقق ایران قوی در پرتو رهنمودهای امام و رهبری است، افزود: این دولت، غیر از توانمندی های‌ملت و پشتوانه‌های عظیم دینی به چیز دیگری وابسته نیست و این مرزبندی دولت با دشمنان نظام و ملت است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای درک عظمت انقلاب باید دستاوردهای آن را مرور کنیم و بدانیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم؛ امروز در پرتو انقلاب، نظام‌سازی در کشور صورت گرفته و الگویی برای تحقق تمدن اسلامی برای ملت‌های مسلمان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: این را در ۴۴ سال گذشته به اثبات رسانده‌ایم و مردم ما در مقابل تحریم‌ها و هجمه‌های مختلفی که هیچ نظام سیاسی تاب و توان مقابله با آن را نداشت، ایستادند و هر روز یک دستاورد جدیدی به جهان عرضه کردند.
خرّم با بیان اینکه ایران جزو ده کشور برتر در باشگاه علم و دانش جهان است، افزود: ایران امروز کشور مستقلی است که می‌تواند روی پای خود بایستد و بدون اینکه در مقابل دولت‌های ستمکار سر تعظیم فرود آورد به الگویی برای پیشرفت تبدیل شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بعد از انقلاب در آذربایجان شرقی هم پیشرفت‌های وسیعی ایجاد شده، افزود: امروز ما در شاخص‌های توسعه، آمار و ارقام گویایی داریم؛ هرچند که مشکلاتی در حوزه اقتصاد داریم اما این مشکلات هم ناشی از توطئه‌های دشمنان ملت و نظام است.
وی در تشریح برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی، گفت: افزایش ۵۷ درصدی شبکه آب شهری و ۹۰۰ درصدی شبکه آب روستایی، بهره‌مندی تقریباً تمام روستاهای استان از نعمت برق و گاز، افزایش ۱۰ برابری تولید محصولات باغی و ۷۰ برابری محصولات گلخانه‌ای، تولید ۱۰۰ درصد نیاز غذایی استان و صادرات محصولات غذایی و مقاوم‌سازی ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی تنها بخشی از دستاوردهای کم‌نظیر در استان است.
وی ادامه داد: در حوزه صنعت، قبل از انقلاب ۸۵۰۰ نفر شاغل بودند که امسال به ۱۵۰ هزار نفر رسیده و تعداد شهرک‌های صنعتی هم از یک شهرک در سال ۵۷ به ۵۷ شهرک رسیده است.
خرّم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، گفت: آغاز ساخت ۶۷ هزار واحد مسکن، پایان عملیات اجرایی بزرگراه‌های بستان‌آباد- سراب و خواجه- ورزقان و اجرای مرحله نهایی آزادراه تبریز- صوفیان و همچنین آسفالت‌ریزی ۷۷۴ کیلومتر از راه‌های اصلی شامل ۳۹۴ کیلومتر راه روستایی از فعالیت‌های انجام‌شده در این مدت بوده است.
وی گفت: در ایام دهه فجر امسال نیز بیش از ۳۳۰۰ طرح اشتغال‌زا در حوزه‌های مختلف با سرمایه‌گذاری حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

منبع : مهر نیوز