کلیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن تصویب شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۲ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را به تصویب رساندند. محمدرضا رضایی کوچی درباره این طرح، گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم از مجلس، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۲ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را به تصویب رساندند.
محمدرضا رضایی کوچی درباره این طرح، گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم از مجلس، بحث مسکن است و کمتر نماینده‌ای است که در حوزه انتخابیه خود با گلایه‌های مردم درباره گرانی مسکن روبرو نشود.
وی بیان کرد: مسکن به عنوان لکوموتیو اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود باید به بحث مسکن توجه ویژه داشته باشیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدارهایشان با مسئولان تأکید کردند که بحث مسکن مورد توجه قرار گیرد و این نشان دهنده آن است که حضرت آقا هم درباره مسکن دغدغه دارند و باید این موضوع در اولویت مجلس انقلابی و جهادی باشد.
رضایی کوچی بیان کرد: اقشار محروم جامعه در بحث مسکن دچار مشکلات اساسی هستند و خانه دار شدن برای اقشار متوسط و پایین جامعه تبدیل به رؤیا شده است.
وی گفت: البته این شرایط از قبل قابل پیش بینی بود و بنده دو بار به رئیس جمهور نامه نوشتم که با این سیاست‌هایی که شما در پیش گفته‌اید، حتماً شاهد مشکلات اساسی در مسکن خواهیم بود اما توجه نکردند.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شاهد عدم تعادل در عرضه و تقاضای مسکن هستیم و متأسفانه دولت در هشت سال گذشته به این مسئله مهم توجه نکرده و همین مسئله باعث آشفته بازار مسکن شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه شرایط برای تولید مسکن آماده است اما با وجود این تولید مسکن کم است و باید حتماً میزان تولید مسکن افزایش یابد تا مشکلات مردم حل و فصل شود.
مسکن مهر مشکلات بسیاری از مردم را حل کرد / دولت اعتقادی به تولید مسکن ندارد
وی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روز اول به موضوع مسکن توجه ویژه کرد و بیش از ۲۰ جلسه در این زمینه برگزار کردیم و بحث‌های کارشناسی و زیربنایی با حضور مسئولان ذیربط انجام شد.
رضایی کوچی افزود: مسکن مهر مشکلات بسیاری از مردم را حل کرد اما طرح جهش تولید و تأمین مسکن با طرح مسکن مهر تفاوت‌هایی دارد و در این طرح قرار نیست دولت مسکن بسازد، بلکه دولت باید ریل گذاری کند تا بخش خصوصی خانه بسازند.
وی تصریح کرد: ما زمین‌هایی در حریم شهرها داریم که می‌توان از این ظرفیت برای تولید مسکن استفاده کرد و این طرح برای مسکن محرومان و مستضعفان است.
این نماینده مجلس گفت: جالب است دولت هیچ اعتقادی به تولید مسکن ندارد و زمانی که مجلس می‌خواهد در این زمینه کاری انجام دهد، با آن مخالفت می‌کند.
ارجاع طرح به کمیسیون عمران
پس از تصویب کلیات طرح مذکور، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: بنا به ملاحظاتی که دولت و مرکز پژوهش‌ها درباره این طرح مطرح کرده‌اند، لازم است این طرح در کمیسیون عمران بررسی مجدد شود و نظر برخی از کمیسیون‌ها مثل برنامه و بودجه و اقتصاد هم در این زمینه اتخاذ شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس ارجاع مواد قانون را به کمیسیون عمران به رأی می‌گذاریم و اعضای کمیسیون یک هفته فرصت دارند گزارش را اصلاح کنند تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
بر این اساس وکلای ملت با ۱۵۵ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه علنی با ارجاع این طرح به کمیسیون عمران موافقت کردند.