کمبود ۱۷۰ مگاواتی برق در گلستان/صرفه جویی نشود خاموشی داریم

علی اکبر نصیری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ از ابتدای سال، جلسات متعددی با حوزه ستاد مادر تخصصی شرکت توانیر داشتیم و پیش بینی مصرف بار تشریح شد. وی با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها و تنش آبی موجود در کشور، افزود: بر اساس روند هر ساله اقدامات مدیریت […]

علی اکبر نصیری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ از ابتدای سال، جلسات متعددی با حوزه ستاد مادر تخصصی شرکت توانیر داشتیم و پیش بینی مصرف بار تشریح شد.

وی با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها و تنش آبی موجود در کشور، افزود: بر اساس روند هر ساله اقدامات مدیریت مصرف را انجام می‌دهیم و تکلیف برای ما مشخص شده که صرفه‌جویی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، اداری و تجاری است.

نصیری اضافه کرد: در این بخش یک میزان صرفه‌جویی برای هر استان مشخص شده که در مجموع در کل کشور پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: علاوه بر این میزان با توجه به کمبود آب، میزان تولید نیروگاه‌های برق-آبی هم کاهش می‌یابد لذا در این قسمت هم کمبود داشته و نیازمند صرفه‌جویی هستیم.

وی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های آبی نصب شده ۱۰ هزار مگاوات است که در پیک امسال، ۶ هزار مگابایت بیشتر در مدار نمی‌آید و چهار هزار مگاوات کم داریم لذا باید در کل کشور مدیریت صورت گیرد.

نصیری افزود: بنابراین باید در بخش خانگی صرفه‌جویی صورت گیرد و از ابتدای مهرماه اطلاع رسانی شده و مشترکان پرمصرف شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: سهم گلستان از این صرفه‌جویی ۸۰ مگاوات است که علاوه بر بخش صنعتی و غیره است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهار کرد: مشترکان پر مصرف می‌توانند با کاهش ۱۰ الی ۲۰ درصد به سمت کم مصرف رفته که این افراد شناسایی و سهم هر شهرستان هم مشخص است و اگر هرکدام ۲۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند می‌توان ۸۰ مگاوات را جبران کرد.

نصیری ادامه داد: پیش بینی ما در پیک امسال هزار و ۴۰۰ مگاوات است ولی میزانی که برای ما در بدترین شرایط در نظر گرفته شده هزار و ۲۳۰ مگاوات بوده و این یعنی ۱۷۰ مگاوات کم داریم که باید از طریق مدیریت پاسخگویی بار (۱۰۰ مگاوات) و بخش خانگی (۸۰ مگاوات) جبران شود.