یکتا: حکمرانی حلقه‌های میانی کار دولتی‌هانیست، بلکه کار هیئتی‌ها است

فرمانده قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای آب‌رسانی به مردم روستاهای سیستان و بلوچستان است و هر هیئت می‌تواند عهده‌دار یک روستا شود.

به گزارش سردبیرپرس  حسین یکتا در دومین روز از سیزدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حکمرانی حلقه‌های میانی که توسط رهبری مورد تأکید قرار گرفته کار دولتی‌ها و دستگاه‌ها نیست بلکه کار هیئتی‌هاست اظهار کرد: جبهه انقلاب و آتش به اختیارها که به دنبال رفع مشکلات جامعه‌اند باید در این شرایط بیشتر از همه دقت لازم را داشته باشند و فکر نکنند که کار تمام شده است.

وی با تأکید بر اینکه طراحی حلقه میانی حمکرانی مشعر، خاتم، مؤسسات و خیریه‌ها باید حلقه میانی شوند، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی نظام با کار اجتماعی محقق می‌شود و کار اجتماعی فرهنگی نیست بلکه یک کار بازاری است و ما با ساخت خانه، اطعام غذا و کمک به نیازمندان و غیره که همه بازاری است می‌توانیم مردم را همراه خود کنیم.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه ما باید در کار جهادی از کارهای مقطعی گذر کرده و به‌ کارهای دائمی، حرفه‌ای و تخصصی برسیم، عنوان کرد: اصل خدمات اجتماعی رفع نیازهای مردم است و ما نیازمند این اصل هستیم چراکه با رفع نیاز اجتماعی می‌توانیم به سمت فرهنگ‌سازی حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیئت با مسئولیت دادن باید به دنبال جذب دهه هشتادی‌ها هم باشد، گفت: اگر ما نوجوان را جذب نکنیم دشمن او را جذب خواهد کرد.

یکتا از کمبود آب در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان یاد کرد و افزود: ما به تشکیل یک خیریه تخصصی برای آب رسیده‌ایم تا بتوانیم مشکل بی‌آبی و‌ کمبود آب را به صورت جدی رفع کنیم، در این راستا یک جا باید آب معدنی توزیع کرد اما یک جا باید لوله‌ آب‌رسانی یا چاه آب ایجاد کنیم.

وی از افزایش بحران آب یاد کرد و گفت: ما ۱۵ روستایی که ۴۵ درجه گرما و ۸۵ درصد رطوبت دارند را شناسایی کردیم و حساب کردیم تا با چه اقداماتی می‌توانیم مشکل آن‌ها را رفع کنیم و اکنون در حال جمع آوری هزینه‌های مورد نیاز هستیم.

یکتا خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای آب‌رسانی به مردم روستاهای سیستان و بلوچستان است و هر هیئت می‌تواند عهده‌دار یک روستا شود و بعد از سیستان هم به سراغ خوزستان می‌رویم و ما نیازمند آب‌رسانی دائم هستیم و کار موقت جواب نمی‌دهد.