۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه توسط بهزیستی کرمانشاه جمع‌آوری شد

زهره شریفی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به جمع‌آوری یک صد و یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان زکات فطریه توسط بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) هرساله به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام می‌کند. وی افزود: از سال ۱۳۸۷ بهزیستی […]

زهره شریفی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به جمع‌آوری یک صد و یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان زکات فطریه توسط بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) هرساله به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام می‌کند.
وی افزود: از سال ۱۳۸۷ بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار هم با صندوق‌های مشترک و حتی نیروهای تقسیم بندی شده اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه می‌کنند.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مؤسسات خیریه به عنوان نماینده این اداره کل در امر جمع‌آوری زکات فطریه معرفی شدند، گفت: زکات فطریه با حضور نماینده بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پس از جمع‌آوری در مصلا و مساجد مستقر در این استان شمارش می‌شود.
وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با ۸۵ صندوق و ادارات بهزیستی در ۱۴ شهرستان، دفتر معاونت مشارکت‌های این استان و ۴ مرکز دولتی در شهر کرمانشاه نسبت به جمع‌آوری فطریه اقدام کرده و در نهایت صندوق‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پس از شمارش مبلغ‌های جمع‌آوری شده، آن را به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز و این ارگان ۴۰ درصد کل مبلغ را به حساب بهزیستی پرداخت می‌کند.
شریفی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص فطریه که باید سریع به دست نیازمندان برسد، از یک هفته پیش از عید فطر لیست افراد نیازمند آماده شده که هر شهرستان مبلغ جمع‌آوری شده را به حساب مددجو واریز می‌کند.
وی با اشاره به بیشترین و کمترین میزان فطریه در استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان زکات فطریه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مربوط به شهرستان کرمانشاه و کمترین مقدار آن مربوط به شهرستان دالاهو با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده که البته در دالاهو طی ۲ سال گذشته مقدار کمک فطریه صفر بود.

منبع : مهر نیوز