۱۰ درصد مدارس هرمزگان نیازمند بازسازی و مقام‌سازی است

به گزارش سردبیر پرس، سید فخرالدین هاشمی بیان داشت: در واقع شرایط ما در حوزه مدارس غیراستاندارد نسبت به میانگین کشوری که ۱۹ و نیم است، خوب بوده ولی تا آخرین کلاس درس غیراستاندارد در استان برچیده نشده؛ دست از تلاش برنخواهیم داشت. وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۷۸ پروژه مدرسه سازی در قالب یکهزار […]

به گزارش سردبیر پرس، سید فخرالدین هاشمی بیان داشت: در واقع شرایط ما در حوزه مدارس غیراستاندارد نسبت به میانگین کشوری که ۱۹ و نیم است، خوب بوده ولی تا آخرین کلاس درس غیراستاندارد در استان برچیده نشده؛ دست از تلاش برنخواهیم داشت.
وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۷۸ پروژه مدرسه سازی در قالب یکهزار و ۵۴ کلاس درس با زیربنای ۱۳۷ هزار و ۲۵۸ مترمربع زیربنا در استان هرمزگان در دست اجرا داریم. از این تعداد ۱۸۲ پروژه مشارکتی و ۹۶ پروژه غیرمشارکتی است که تکمیل آن‌ها نیاز به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های در دست اجرای نوسازی مدارس هرمزگان شامل احداث، تکمیل، توسعه، تخریب و بازسازی و تعمیر مدارس، سرویس بهداشتی، سالن ورزشی و خوابگاه است.
هاشمی همچنین با اشاره به اینکه مدرسه‌های کانکسی شامل کانکس مستقل و وابسته به مدارس است، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱ مدرسه کانکسی مستقل در شهرهای استان وجود دارد که بیشتر این مدارس دارای جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۱۰ نفر هستند.
وی ابزارداشت: در صورت تخصیص اعتبارات دولتی و استمرار مشارکت خیران مدرسه ساز تا مهرماه ۱۴۰۲ کانکس های آموزشی در هرمزگان برچیده می شود.
وی همچنین با بیان اینکه در تلاش هستیم با اجرای طرح ملی «شهید پناهی» و با مشارکت بنیاد برکت، مدارس کانکسی را جمع آوری کنیم، خاطرنشان کرد: این طرح به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸ تیرماه آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یکهزار و ۱۲۶ مدرسه در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح شهید پناهی بتوانیم بحث مدارس کانکسی مستقلی که جمعیت دانش آموزی پایدار دارند، را با ساخت مدارس ایمن به سرانجام برسانیم.